Montering af ladestander hunstik

Hej 

Jeg har lige fået installeret et solcelleanlæg med indbygget billader. Anlægget står indvendigt i mit skur og jeg vil gerne have ført mit type 2 kabel ud på den anden side i carporten hvor jeg vil montere en kabelholder. Jeg ønsker ikke at lave så stort et hul så ladestikket kan komme igennem skurvæggen og jeg har derfor købt et ladestander hunstik som jeg vil montere i en boks på ydersiden af carporten. Jeg har et ekstra ladekabel som jeg vil sætte i solcelleanlægget også kappe kablet og montere det i det det nye stik. Mit spørgsmål er hvordan gør jeg det, det er ingen skruepoler på stikket, det ser ud som om man skal bruge nogle specielle stikben i forskellige diameter, se de vedhæftede billeder, er der nogen med elektriker erfaring som ved hvordan kablet kan monteres forsvarligt på stikket. 
Hej  Jeg har lige fået installeret et... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I hele sommerhalvåret lader jeg kun bilerne med den strøm vi selv producerer så selv om jeg skal købe noget strøm i vinterhalvåret tænker jeg det stadig er en fin forretning.
Jeg lader generelt når det er billigst. Jeg betaler under 50 øre pr. kWh om sommeren for strøm til bilen og omkring 1 kr i vinterhalvåret. Altså i gennemsnit ca. 75 øre efter refusion. Hvis nogle forærede mig mig solceller, ville jeg ikke kunne få refusion af den strøm jeg købte. Jeg skulle altså næsten betale 1 kr ekstra for pr. kWh jeg købte. Altså 0 kr om sommeren og ca. 2 kr om vinteren. Det vil være ca. 1 kr i snit. I runde tal 30% mere for strøm til bilen.

Det er selvfølgelig kun et overslag. Hvis det skal være nøjagtigt, bliver det en kompliceret udregning. Fx bruger bilen mere strøm om vinteren end om sommeren. Men det viser at det ikke er en økonomisk fidus at have solceller, når man har el-bil.

Jeg valgte at gå med denne løsning, det fungerer også fint, tak for jeres input.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis