Montering af fifpaneler

Jeg skal i gang med at lave høje paneler i en stue med gamle gulve, og er i tvivl om fodpanelerne skal være i vatter, så der passer med felterne på de høje paneler, eller gulvet, selvom det ikke er lige?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vigtigste er at det ser lige ud. Øjet sammenligner med andre linjer i rummet. så i mange tilfælde er det bedre at følge dem, end at det er i vatter. Er gulvet skævt, skal panelerne følge gulvet.
Gode ven har ret i at det visuelt skal se lige ud, men jeg tror det er væsentlig mere synligt hvis ikke fodpanelet er lige med fyldningerne i panelerne.

Du må prøve dig frem, men jeg tror du ender med at måtte sætte fodpanelerne vandret.

Selvbygger med stort S. 
Jeg vil mene det afhænger af hvor skæve gulvene er, over hvilken afstand.
Er der 15 mm skævhed over 5-6 m, evt. med en dør i forløbet synes disse 15 mm højdeforskel på fodpanelet lidt.
Men er det 15 mm på et 3-4 m fodpanel synes det som en del, tror jeg.
Det jeg mener er at det afhænger af flere ting end ren matematik, om det er ok eller ej.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hvis fodlister svæver lidt oppe i luften nogen steder så er det meget tydelig. Er der et stykke op til næste vamdrette linje i vægpaneler så ses 10 - 15 ikke. 
Og man får ofte et bedre resultat når man tydelig kan se hvorfor det er lavet skævt. Altså ikke at skjule det med en anden fejl 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis