Emhætte med filter der kun er 100mm

Jeg har et hus uden egentlig emhætte - Der sidder en ekstern motor som styres af en gammel kontakt indbygget i væggen, og så bare 2 100mm huller uden filter over min kogeplade. Det betyder selvfølgelig at de rør bliver fyldt med fedt og snask i løbet af noget tid. tænker også motoren er beskidt, da den virker til at have mindre og mindre effekt.

Jeg har prøvet at finde nogle løsninger hvor man sætter et skiftbart filter ind i / uden på hullerne - men det er ikke lykkedes mig at finde nogle endnu. 

nogle der ved hvad sådan noget hedder og hvor man køber det?

På forhånd tak for hjælpen :-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt finde et ø 100 mm filter, men de er ret dyre.
Kan du ikke lave en ramme og bruge noget filtervat, som dækker begge huller.

Eller køb et stålfilter til en emhætte og sæt op under, de kan vaskes og holder i rigtig mange år..

Vi prøver igen, i morgen --
Det lyder som den bedste løsning kunne være at anskaffe en almindelig emhætte, som tilsluttes et hullerne, strømmen er vist lige ved.

Venlig hilsen
Knud
Hvis det er muligt at placere en traditionel emhætte, vil jeg også mene at det er den bedste løsning. Ventilatorer bliver mest brugt til bad, så det er ikke til at få en løsning med filter på en traditionel ventilator.
Det er en ekstern emhætte motor, men da der også er led spots imellem de 2 huller, så syntes jeg ikke helt det passer bare at sætte en firkantet alm. Emhætte op under dem - men de runde filter ser fint ud, dem tror jeg jeg starter med 🙂
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis