Revner under filt

Hej LDS
Jeg kunne godt bruge et godt råd til hvordan jeg få det her fikset sådan nogenlunde pænt.
Billederne viser hvordan filten enten har sluppet eller slået revner imellem vindueskasse og bagmur. Det kommer sig jo nok af at der er to materialer der har arbejdet skævt af hinanden bagved. Bagmuren er i letbeton og vindueskassen er i fermacell. Herefter er der spartlet, og der er lagt lidt armering i samlingen. Dog har det jo sluppet alligevel. Ovenpå spartlingen er der så filtet. Et års tid efter ser det sådan ud.

Hvordan kommer jeg nogenlunde omkring at få et pænt resultat ved dette?

Obs. Revner imellem bagmur og gipsloft er en anden snak. Her ligger der nu en akrylfuge som skal erstattes af en overmalbar elastisk fuge.

Mvh.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den nemme løsning er nok, at åbne revnen lidt op og fjerne alt løst, og så give den noget elastisk overmalbar fugemasse, og så en gang maling.

Så du på en måde bruger fugemassen til spartelmasse, eks TEC7 vil være velegnet, det hæfter nærmest på alt, bare alle løse partikler er fjernet, og den er velegnet til at male ​over, med alle malingstyper..

Vi prøver igen, i morgen --
Det er stor set umuligt at undgå. Men den rigtige måde er at skære det fri, lægge armeringstape(ikke papir) i med vådrumslim og derefter spartle det op.

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også