Væghængt toilet

Hej lav det selv folkens
Jeg har et spørgsmål vedr. væghængt toilet som jeg simpelhen ikke kan finde noget svar på.
Det drejer sig om at jeg gerne vil udskifte toilettet på badeværelset med et væghængt.
 Skal indbygningscisternen monteres lige over faldstammen, eller vil det godt kunne lade sig gøre at sætte indbygningscisternen op af venstre væg (se billede)og så trække rør “venstre om” og ned i faldstammen. Jeg har prøvet så godt som jeg kunne at tegne det ind, men jeg er ikke noget Jørgen Clevin :) 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan ikke lade sig gøre at lave det som du tegner uden at banke noget af gulvet op.

Selvbygger med stort S. 
Hej superdiy.
Hvad er grunden til du mener jeg skal banke noget af gulvet op ?
Er det for at flytte faldstammen ? 
Din faldstamme er det til højre i billedet. Den kan du ikke bare flytte.
Hvis du prøver på at tilslutte som på din tegning vil kloakrøret løbe der hvor dine fødder skal være når du er på potten. Derudover vil der ikke kunne laves fald på uden kummen skal løftes højere op end der er behagligt at side på.
Har du kælder nedenunder  er det ikke ret meget der skal bankes op. Er der en anden lejlighed, så glem projektet.

Selvbygger med stort S. 
Enig med superdiy.
Det bliver noget bøvl det du skitsere. Hvis det skal laves fornuftigt skal kloak/afløbs-tilslutning flyttes til den nye placering af cisterne.
Udløb fra indbygnings cisterne sidder i ca. 30 cm højde, så hvad angår fald kan det nemt lade sig gøre. Men det bliver sikkert ikke godt med det rør rundt om fødderne.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis