Ekspert i gulvvarme søges.

Hej,
Jeg har købt et hus hvor der er gulvvarme. Det har jeg flere udfordringer med, og jeg er derfor på udkig efter en dygtig ekspert i gulvvarme.  Jeg er i kontakt med min ejerskifte forsikring, men de vil have at en VVS’er forklarer årsagen til hvorfor den ikke fungerer, inden de evt. kan udbedre det. Det er åbenbart sådan at en ejerskifteforsikring fungerer.
Vi har haft een VVS’er til at se på det (faktisk ham der installerede det for 5 år siden), men han kunne ikke finde årsagen til fejlene

Vi oplever flere udfordringer bl.a.:
-Varmen i den ene kreds fungerer ikke (selv om termostaten kalder systemet).
-Vi kan ikke skrue op og ned for varmen på termostaterne i de enkelte rum, og må derfor regulere varmen på hovedtermostaten. (Igen selv om termostaterne kalder systemet og ventilerne bevæger sig.)
-Der er både radiatorer i nogle rum samt gulvvarme i andre. Vi kan ikke regulere varmen i radiatorerne.  

Så hvis der er nogen der kender  eksperter inden for gulvvarme vil vi gerne i kontakt med dem. Formålet er i første omgang at beskrive årsagen overfor ejerskifteforsikringen.  

Huset ligger i Liseleje. 

Venligst Lars

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne begynde med at fortælle lidt om anlægget og tage nogle billeder, som du sætter ind på dit indlæg.

fase
Det ville være bedre hvis det ikke var den samme VVS som havde monteret det.

Så tilbage til det jeg altid skriver med gulvvarme. Er du sikker på at ingen af følerne er i de forkerte rum?
Det er en typisk fejl. Skru ned på under 18 grader for alle rumfølerne, på nær et som skrues op på 25 grader. Vælg et rum hvor det driller. Vent mindst 24 timer, gulvarme er langsomt og man skal altid vente mindst et døgn inden kontrollerer om en ændring har betydning. Mærk på gulvet om det er det rigtige rum, der bliver varmt. Elles skal termostaterne byttes og der skal testes videre.

Det er bedst at du laver den type undersøgelser selv. Selv en ekspert med mange års erfaring kan ikke se på gulvslangerne, hvor de løber hen. Fejlen kan skyldes forkert opmærkning. Det tager tid at teste det.
"Vi kan ikke regulere varmen i radiatorerne." 
Start med at fejlsøg på den simple del først som er en radiator. Hvis radiatoren er tilsluttet den sammen blandesløjfe/varmekreds som gulvvarmen kan det være problemet er der. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis