TA ventil åbner ikke efter ca 24 timer

Hej,
Min TÁ-ventil er indstillet til ca. 45 grader, og gulvvarmen i de forskellige rum er sat mellem 21 og 23 grader. Ventilen er ny. Hvis jeg kortvarigt skruer den op på 50 grader og derefter tilbage til 45 grader, åbner ventilen, og gulvvarmen når de ønskede temperaturer. Efter cirka et døgn lukker ventilen dog igen, og gulvtemperaturen falder med omkring 2 grader i rummene.
Er der nogen, der ved, hvad jeg kan gøre?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når rumtemperaturen kommer op på den indstillede tempertur vil gulvtemperaturen falde. Husk at gulvvarmen er til at opvarme rummet ikke gulvet.  Hvis gulvarmen kan holde en konstant temperatur i rummene virker den som den skal. Hvis gulvet altid er varmt, er der noget galt.

Du må ikke sende 45 grader vand rundt i dine gulve. Det er alt for højt.
Din TA-ventil skulle gerne åbne når temperaturen omkring fjernføleren er lavere end den indstillede værdi.

Søren O
Tak til jer begge, hvilken temperatur sender i rundt i gulvvarmen 
Jeg har omkring 30 grader eller lidt over. Generelt skal den være så lav som mulig, hvor man stadig får nok varme på kolde dage. En lav sløjfetemperatur giver en mere ensartet varme fra gulvet. Når et helt hus har gulvvarme, bliver gulvene aldrig rigtigt varme eller lune, men nærmest ikke kolde.

En lav sløjfe temperatur giver også en mere økonomisk udnyttelse af varmekilden. Da udgangs temperaturen er meget lig sløjfe temperaturen, vil 45 grader give "straf" for for lav afkøling ved fjernvarme, og dårlig udnyttelse af varmen fra et fyr.

Man kan sænke sløjfetemperaturen om sommeren. Man bør aldrig slukke for et gulvvarme anlæg, da elektronikken aktiverer telestaterne mindst en gang om ugen, så de ikke gror fast. 
Tak for uddybende svar
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis