Ny opvaskemaskine - stadig samme problem! - vand kommer ikke ind.

Hej , efter at forgæves at have fundet ud af hvorfor min gammel bosch ikke tog vand ind , så købte jeg en ny Siemens IQ500 , tilsluttede og kraftedeme om det ikke er samme problem, s!!!
Ingen fejlmeddelser,spulearm kører fint rundt og der lyder en psss lyd, men stort set ingen vand kommer ind i opvaskerummet. 

1. Opvaskeindtaget er koblet på en hane på køkkenvask, der er fint tryk i køkkenvask og jeg har også åbnet opvaskehanen efter at have pillet magnetventilen af og der kommer fint med vand ud. 

2. Jeg har checket at opvaskeren ikke masser slangen bagved

Hvad kan det være, kan det være noget med hældningen på opvaskemaskinen?  -samme fejl kan sgu da ikke opstå på en helt ny, jeg er virkelig på bar bund .

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer der vand gennem magnetventilen før maskinen? Hvis ja - er der normalt vandtryk i din hane.
Maskinen skal stå i vater, men burde ikke være årsagen - prøv med en løs vandsange UDEN aguastop.

Hej , så fandt jeg årsagen, indløbs slangen måtte ikke hælde list nedad før den kommer ind i maskinen, virkeligt vildt at at vandtrykket er så ringe,der kom vand hurtigt ud af hanen, men det kan jo være det samme hvis der ikke er tryk nok, kan være jeg skal få skiftet hanen.
Super - trykket er teoretisk det samme, men dit flow sikkert for lavt... 
Tilkalkede rør kan være synderen...

Er tilslutning direkte på vandhanen? Kan det ske at den luftblander/perlater  i så fald er vandbesparende og giver langt lavere flow ind de 12 l/m som sådan maskiner ofte har brug for?

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Du bør få lavet en ordentlig vandtilslutning. At bruge vandhanen er ikke godt af flere årsager.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis