Hvorfor kan jeg ikke regne det ud ?

Hej
Jeg har en lampe på badeværelset over vaskemøbel - har siddet der de 3 år vi har boet i huset. Så det er første gang jeg skal ind til pæren. 

Den er vist død og skal skiftes - det ligner noget fra Ikea. Men jeg kan simpelthen ikke regne ud, hvordan jeg får pære ud. Kan ikke ligesom lirke den ud - skal dem i enderne skrues af? Det har jeg gjort, så de gennemsigtige løsnes, men de slipper ikke de hvide stykker.. 

Inden jeg får splittet noget ad, hvad er det jeg overser. Hvordan ​demonteres pæren her? Hvis nogen da ​kan forklare det ​nemt og simpelt.. 

Derudover ​er skriften på pæren røget sig en tur, så ved ikke helt hvilken en ny der skal indkøbes - det er til badeværelse. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Synes det ligner et lysstofrør. Prøv at dreje det 1/4 omgang. Så kan du måske trække det ud. Andre gange skal det trykkes lidt mod den ene ende.

Søren O
Yes, det lykkedes kort efter at jeg havde skrevet indlægget - det var groet helt fast, men det måtte jo være den kvarte rundt som på andre lysstofrør. Var bare lige et kort sekund bange for at overse en lås af en art. 

Hvor måles et lysstofrør fra / til ? Hele vejen fra yderste ende (de to pins til de to pins), eller er det kun det hvide stykke? Lidt i tvivl om længden på denne her. 
Fra ende til ende uden pins, men der findes ikke så mange forskellige at du kan være i tvivl.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis