Fuld pris for en tilføjelse på byggetilladelse

Jeg har en byggetilladelse til sommerhusprojekt jeg er i gang med og bad om at få tilføjet 3 meter i længde til den. Jeg har nu modtaget en regning på samme beløb som en ny byggetilladelse efter mere end 3 måneder (ca. 5500,-kr). 

Mit spørgsmål er nu er det muligt at fortælle mig om det er normalt at tage fuld pris for et igangværende projekt? Er der nogen der har erfaring med den slags?

Jeg har haft store problemer med kontoret fra start af. 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det kommunen, eller et privat firma du har på sagen ?

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg går ud fra det er kommunen du kalder kontoret.
De fakturerer efter medgået tid for din sagsbehandling, så enten bor du i en af de kommuner der har en høj timepris, ellers er det noget skrammel du har sendt ind.

Odsherred kommune brugte til sammenligning 3,5 time på sagsbehandling da jeg byggede nyt sommerhus incl. færdigmelding. Jeg havde lavet ALT forarbejde så de kun skulle lave kontrol af data.

Selvbygger med stort S. 

Je-ns det er kommunen og jeg måtte rykke efter 2,5 måned, man har "glemt " mig.

Superdiy - Kommunen er Halsnæs. Jeg forstår ikke helt hvad du mener med skrammel. Det gælder en forlængelse af et sommerhus,  hvor jeg har lavet alt forarbejde. Den hører under samme byggetilladelse som er under konstruktion. 

Jeg er meget glad for jeres svar, da det er hårdt at stå med alene med:). 

Zennia 
Nameit skrev den 22-03-2025 19:50:10

Je-ns det er kommunen og jeg måtte rykke efter 2,5 måned, man har "glemt " mig.

Superdiy - Kommunen er Halsnæs. Jeg forstår ikke helt hvad du mener med skrammel. Det gælder en forlængelse af et sommerhus,  hvor jeg har lavet alt forarbejde. Den hører under samme byggetilladelse som er under konstruktion.

Jeg er meget glad for jeres svar, da det er hårdt at stå med alene med:).

Zennia 

Med skrammel mener jeg hvis man kun fremsender en tegning og absolut minimum med dokumentation, og så lader kommunen undersøge om alle regler er overholdt.

Hvis du laver bygningen 3 m længere en den oprindelige ansøgning er alt mht stailitet osv. også en ommer.

Selvbygger med stort S. 
Hvad mener du med Staliltet? Jeg var inde og sikre mig og henviste til at det er samme som allerede bevilgede tilladelse. 

Jeg har nu fundet time pris på 860,- kr
Annonce
En ommer for hvem? Mener du mig? 
Nameit skrev den 22-03-2025 20:07:42

Hvad mener du med Staliltet? Jeg var inde og sikre mig og henviste til at det er samme som allerede bevilgede tilladelse. 

Jeg har nu fundet time pris på 860,- kr

Stabilitet selvfølgelig.

Hvis du laver størrelsen og derved tegningerne om på bygningen er der i princippet intet af det du har afleveret til den oprindelige ansøgning der kan bruges igen, så jeg har svært ved at se hvorfor du er sur på kommunen.

Selvbygger med stort S. 
Arbejdet med at ændre en byggetilladelse, er næppe så stort som at lave en ny. Men kommunen har nok ikke takster for alle mulige kombinationer. Så det er fuld takst ved enhver ændring. På samme måde som ved syn af bil. Dumper den på en fejl, er det fuld takst ved omsyn, på trods af at det ikke er en fuld kontrol af bilen.
GodeVen skrev den 22-03-2025 22:33:44

Arbejdet med at ændre en byggetilladelse, er næppe så stort som at lave en ny. Men kommunen har nok ikke takster for alle mulige kombinationer. Så det er fuld takst ved enhver ændring. På samme måde som ved syn af bil. Dumper den på en fejl, er det fuld takst ved omsyn, på trods af at det ikke er en fuld kontrol af bilen.

Det er så ikke korrekt, et omsyn af en bil er billigere end det første syn..

Her klippet fra en applus ​bilsyn..

Vi prøver igen, i morgen --
GodeVen skrev den 22-03-2025 22:33:44

Hvad er det helt præcist du mener der kan genbruges? Udover nogle få afsnit om skovbyggelinier og fortidsminder.

Kommunen fakturerer i øvrigt efter medgået tid, og har derfor ikke en pris men en timepris.

Selvbygger med stort S. 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis