Skifte fatning til bilens baglygte

Har nogen erfaring med at skifte fatningen til en bremselygte på en bil? Min er defekt, og jeg er helst fri for at skifte hele baglygteenheden. Det er en a la denne her:
https://fyndiq.dk/produkt/2stk-bilbremselys-1157-paere-bay15d-lampeholder-p21-5w-c68b072bd55347c1/?gad_source=1&gbraid=0AAAAABHbV57btMI3BfqP019rKHOuhOCHj&gclid=EAIaIQobChMIjoqjxfmdjAMV_1dBAh3OAxoyEAQYFCABEgKTnvD_BwE

Mit spørgsmål er: Er der et sted, hvor man kan finde ud af, præcis hvilken man skal bruge, og er det nemt? Dvs. klipper man bare ledningerne over en lodder en ny på?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ellers tag ud på et autohug, og få en fra en bil magen til din...

Jeg har engang loddet ledningerne direkte på pæren i en baglygte, det var egentlig en nødløsning, men holdt resten af bilens levetid, som var godt et års tid...

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for tip. Det kan være, der findes en hugger, der har en kasse med en masse af den slags. 
Hovedjægeren skrev den 22-03-2025 16:37:46

Tak for tip. Det kan være, der findes en hugger, der har en kasse med en masse af den slags. 

Fatningen er jo en del af bilens ledningsnet, måske du kan finde den næste samling, så er det jo nemt,bare at tilslutte det med de originale stik.

Vi prøver igen, i morgen --
Det kan nok i hvert fald være nemmere end at lodde. Det afhænger måske lidt af, hvor meget man skal til at skille det hele ad for at finde stikket.

Det undrer mig, at man ikke bare kan købe sådan en fatning et sted på nettet. Måske er jeg dårlige til at lede. 
Hovedjægeren skrev den 22-03-2025 16:50:00

Det kan nok i hvert fald være nemmere end at lodde. Det afhænger måske lidt af, hvor meget man skal til at skille det hele ad for at finde stikket.

Det undrer mig, at man ikke bare kan købe sådan en fatning et sted på nettet. Måske er jeg dårlige til at lede. 

Kan du finde den rigtige fatning brugt er der sandsynligvis lidt ledning med, og så kan det samles med samlemuffe e.l.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Ja, det var min tanke. Nemmere end at lodde. 
Hovedjægeren skrev den 23-03-2025 08:46:19

Ja, det var min tanke. Nemmere end at lodde. 

Tja, personligt ville jeg lodde, men har også loddet en del gennem tiderne😇

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis