Tilslutning af vaskemaskine til el.

Er det fordi maskinen er ny, der kun er to ledere og kan jeg bare tilslutte den her ?

Frejdig
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror det vill være godt med lidt mere info. Hvad skal du tilslutte? har du et billede af det?.

Tilslutning til det du viser skal gøres af en aut- elinstallatør hvis det skal være lovligt.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Er du sikker på, at der kun er to ledninger i kablet til vaskemaskinen? I dag ville der være en brun, en blå og en gulgrøn i kablet?
For at lave tilslutningen til den viste afbryder skal den nederste del med aflastningen og kapslingen over afbryderen fjernes. Hvis afbryderen er monteret rigtigt er forbindelserne fra venstre mod højre: nul, fase jord, fase og fase.
Du kan tilslutte blå fra vaskemaskinen til nul, gulgrøn til jord og brun til en af faserne. Du skal måle, om  nullen er, hvor den bør være, inden du tilslutter.

fase
Velkommen på lds.
Husk vi har kun den ​viden som du selv beskriver. Så jo mere præcis du du beskriver des bedre råd kommer der. 
Hvis du ikke har noget at måle med ville jeg først tilslutte en lampe med almindlig pære, på de klemmer du har udset. Det er meget billigere at smadre en pære end hel vaskemaskinen hvis det er det vi taler om. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mange tak for svar. 
Vil undersøge det nærmere i dagslys.

Frejdig
Tænker du har 3 ledninger, lyder ikke rigtigt med en vaskemaskine uden jord. 
Mange tak allesammen. En flink elektriker er på vej. 

Frejdig
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis