Lav hul i fliser

Hej herinde.
Håber på nogle har et par gode råd.
Vi har fået sat en håndklædetørrer op hvor rørene er samlet i en kasse hvor vi også har styringen til gulvvarmen, låget er lavet som et træ skelet og så belagt med fliser magen til dem vi har i brusekabinen.
Jeg skal så have lavet huller/slisker, til rørene fra håndklædevarmeren, låget skal stadig kunne tages af.
Kan jeg nøjedes med at købe 1 af disse fra Harald Nyborg:
https://www.harald-nyborg.dk/mitsutomo-diamantbor-20-mm?srsltid=AfmBOor-SOTknFBmU7zEUVAreMxU9ZJge7XrJxn9Vjtnw8ntMfDUd7Kq

Og så skære en sliske ind fra hver side med en alm diamantskive?
Røret er 16 mm.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan du sagtens
men brug en glat diamantskive uden tænder
bredker skrev den 21-03-2025 21:30:33

kan du sagtens
men brug en glat diamantskive uden tænder

Tror jeg også jeg har liggende. 👍 så tak for svar. 

Tænkte også lidt på om chancen for at flisen eks skal flække er mindre hvis jeg kommer malertape over hvor jeg skal arbejde, eller andre former for små hack jeg evt kan bruge. (Det med malertapen var bare taget ud af den blå luft, aner ikke om det er et hack eller om det ville have nogen effekt. ) 
Ved ikke om malertapen hjælper mod "kantspringere"  med det skader ikke.

Vi prøver igen, i morgen --
Malertape hjælper vist nul i den sammenhæng. Men køling under boring og skæring giver et pænere resultat.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 22-03-2025 00:32:22

Malertape hjælper vist nul i den sammenhæng. Men køling under boring og skæring giver et pænere resultat.

tape hjælper meget , brug noget med ordentligt klæber på

derimod hjælper køling intet her , det er mere til boring 
Annonce
Jeg har aldrig prøvet at bore med en vinkelsliber. Som jeg har forstået det er dette kopbor fra Harald Nyborg til vinkelsliber, hvordan er den så og styre? Er der nogle trick her jeg bør vide?
Og er der nogen som har erfaring med dette kop bor fra Harald Nyborg? Er det noget værd? 
Jeg ville lave et passende hul i et bræt eller plade og så bruge det til at styre boret.
Og så gå meget forsigtigt til værks. Og ikke noget med at lægge pres på.
Og hvis din vinkelsliber kan skrues ned i hastighed ville jeg gøre det. 
Har lavet flere huller (til stikkontakter) på den måde

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

BTA Handyman skrev den 22-03-2025 07:58:12

Jeg har aldrig prøvet at bore med en vinkelsliber. Som jeg har forstået det er dette kopbor fra Harald Nyborg til vinkelsliber, hvordan er den så og styre? Er der nogle trick her jeg bør vide?
Og er der nogen som har erfaring med dette kop bor fra Harald Nyborg? Er det noget værd? 

de er fine nok til hobbybrug , bare pas på ikke at trykke for hårdt

Kermit_369 skrev den 22-03-2025 08:18:29

Jeg ville lave et passende hul i et bræt eller plade og så bruge det til at styre boret.
Og så gå meget forsigtigt til værks. Og ikke noget med at lægge pres på.
Og hvis din vinkelsliber kan skrues ned i hastighed ville jeg gøre det.
Har lavet flere huller (til stikkontakter) på den måde

Ok. Min vinkelsliber kan ikke sættes ned i fart. 

Hvorfor ikke bare nøjes med at skære slidsen 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også