Utæthed ved cisterne skift

Hej - beklager hvis kategorien er forkert, men omhandler lidt vvs arbejde 😅

Jeg har skiftet ifø cisterne og mangler nu kun at slutte vandet til.
Jeg har lagt "tætningstape" men alligevel pibler vandet op øverst (markeret på billedet) når det tændes.

Min egen tanke er at en "paknings-ring" lagt ned i "vandet udgangen" (billede 2) kan gøre udslaget. Men det bare det?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan ser gevindet på samlingen ud. Du har sikkert en pakning i overgangen mellem hane reduktion.

fase
S. Fabrin skrev den 21-03-2025 20:07:38

Hvordan ser gevindet på samlingen ud. Du har sikkert en pakning i overgangen mellem hane reduktion.

Er det den her du mener? 😅

Hvor mere præcist er utætheden?

fase
S. Fabrin skrev den 21-03-2025 21:06:33

Hvor mere præcist er utætheden?

Det er på den øverste del, altså over "skruen".

Selve "samlingen" eller "skruerne" virker ikke utætte - altså kun i den ende hvor det hvide plastik bliver til slange.
Annonce
Nu da det alligevel er utæt, kan du så ikke skrue delene fra hinanden, så det er til at se gevindene

fase
S. Fabrin skrev den 21-03-2025 21:47:46

Nu da det alligevel er utæt, kan du så ikke skrue delene fra hinanden, så det er til at se gevindene

Nej det tror jeg ikke er muligt? Det hvide plastik går ligesom hele vejen igennem "skruen" og har en kant rundt ud over selve skruens kant.

Så må fejlen ligge i selve slangen. 

fase
Det er jo en omløber på slangen ,der skal ikke pakkes der skal bruges en passende pakningsring
johnm skrev den 22-03-2025 05:27:18

Det er jo en omløber på slangen ,der skal ikke pakkes der skal bruges en passende pakningsring

Så min antagelse med at en pakningsring kan gøre forskellen, var rigtig nok?

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis