Skumklodser tagryk

Hej, har lagt fugeklodser i min tagryk i sommerhuset men opdager at de ny forsvinder, ligger rundt om i haven, tænker fuglene har været på spil. Er der nogen der har prøvet lignende og kender en løsning på problemet. Jeg tænker der må være en eller anden måde at sikre de bliver sidende evt. en helt anden løsning?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan prøve at finde klodser af træ, som du gør fast under rygningspladerne. Er dine klodser af typen, der er imprægnerede med asfalt?

fase
Tak for svar. Nej det er de med sikkerhed ikke så vil man vel kunne mærke/ se det? Men lukker man ikke for ventilation ved blot at lukke hullerne helt?

Hønse Juul skrev den 21-03-2025 13:31:36

Tak for svar. Nej det er de med sikkerhed ikke så vil man vel kunne mærke/ se det? Men lukker man ikke for ventilation ved blot at lukke hullerne helt?

Jo - og det vil ikke være en god ting. Det er derfor, der findes ventilerede rygningselementer i plast som skrues fast under rygningspladerne.

https://www.swisspearl.com/media/13587/download/Montagevejledning%20Swisspearl%20Rygningselement.pdf?v=7&inline=true

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ventilationen foregår ikke kun gennem rygningspladerne, men også gennem ventilationen ved tagfoden. Så du kan godt bruge tjæreimpregnerede rygningselementer. Jeg har anvisningen fra en bygingssagkyndig.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis