Montering af døre

Kære alle,
Jeg har en gammel garageport, der er udtjent, men jeg har været heldig at få to nye stuedøre med hver sin karm. Begge døre er helt nye og dermed rigtig godt isolerede, så jeg mener, det vil være en god løsning at sætte dem i åbningen. De passer næsten perfekt, med ca. 3 cm i bredden til overs, som kan bruges til en fuge.
Mit spørgsmål går på monteringen, da jeg står overfor en udfordring med at montere to karme tæt på hinanden. Det er især i midten, hvor de to karme møder hinanden, at jeg er lidt usikker.
Min plan er at starte med at sætte den første karm ind og montere den på hængselsiden. Derefter monterer jeg den anden karm på samme måde. Når begge karme er på plads, sætter jeg dørene i, justerer dem så de lukker ordentligt, og skruer de to karme sammen.
Hvad tænker I om denne fremgangsmåde? Har I måske et bedre forslag?

Med venlig hilsen
Kristal

Med venlig hilsen!

K A
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan fint montere dem som du beskriver, men hvorfor have 2 selvstændige døre side om side?
Og er det døre der er beregnet til at sidde udendørs?

Vi prøver igen, i morgen --
Du skal nok have dem skruet sammen fra start. Det vil jo se lidt fjollet ud hvis den ene karm skal sidde lidt skævt for den anden for at dørene lukker pænt. Jeg ville så fæstne det hele midlertidig med kiler helt øverst og helt nederst. 
Så er der mulighed for at flytte lidt på hængsel sider da det er de eneste steder du så kan justere. 
Du skriver stuedøre, det lyder ikke til at de er egnede til udendørs brug. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej igen!

Jeg kom til at skrive stuedøre. Det er havedøre. De er træ/alu.
Grunden til at have to døre er simpelthen at jeg kunne gøre det gratis.

Med venlig hilsen!

K A
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis