Skære i stålplader

Hej 
Jeg er ved at lægge nyt ståltag og profilen på mine tagplader er ret høj med en lodret vinkel for enden af buerne. Jeg har prøvet at skære med stiksav med en lang metal klinge, multicutter og plade skære. Pladeskæren giver det bedste resultat, men er næsten umulig at skære toppen af pladeprofilen med. Så det bliver aldrig helt godt med noget af det omtalte værktøj. Det letteste vil selvfølgelig være en vinkelsliber, men man ødelægger jo legeringen på pladen og gnisterne kan brænde ned i overfladen. Så kom jeg til at tænke på at købe en metal klinge til min Festool dyksav. Men inden jeg investerer i sådan en peberet fætter vil jeg høre om der er nogen der har erfaringer med at skære med dyksav i stålplader? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det fungerer ganske udemærket at skære i tynde plader med din dyksav, så du kan roligt købe en metalklinge.
Det er lidt hårdt for sålen med metalspåner, så hvis du er meget øm for din sav skal du have det i mente.

Selvbygger med stort S. 
Modtaget. Jeg tænkte at lægge en eller anden form for tape på sålen for at undgå netop det. Tak for svaret . Jeg tænker det må være løsningen for mig
Jeg har savet Decra plader med en almindelig diamantskive, det var modellen med ubrudt skær, de koster ikke alverden, og lavede et fin snit uden at pladen blev varm, men det larmer lidt..

(en pladenipler med langt "næb" kan nok også bruges..)

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis