Fast siddende håndvask

Jeg vil gerne fjerne en gammel porcelænshåndvask for at opsætte nyt og mere moderne vaskemøbel.
Bolte, rør mm er nu afmonteret og kun vasken hænger urokkeligt fast på på væggen….udelukkende på rigelige mængder  gammel silikone. Man kan ikke komme til at skære det væk.
Fliserne skulle gerne bevares, men jeg er bange for at de ryger med af, hvis jeg virkelig bruger kræfter, brækjern eller lignende.
Kan jeg knuse vasken gradvist for at komme af med den eller er der andre forslag
På forhånd tak
Lene
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og du er helt sikker på at der ikke gemmer sig et par beslag inde under vasken.
Selvfølgelig kan du hele vasken op i mindre stykker med en hammer.

fase
Der hvor der er silicone kan du skære eller save med fukssvans, 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Spændende opgave.
Hvis den vitterlig er klistet fast tror jeg, at jeg ville skære et spor tæt omkring den ned en finecutter før jeg gik igang med at smadre vasken. Så er det kun fliserne der pt er bag vasken der lider overlast. Og de er vel alligevel kausale.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Har lige været igennem samme øvelse...

Jeg endte også med at smadre vasken, det var mere skånsomt.

Men det værste var to spejle, der var klistret fast med silikone, der prøvede jeg med ,en gammel fukssvans,  jeg sleb tænderne af og prøvede med den, det gav nogle ridser i fliserne.

Har man i forvejen givet det hele noget silikoneopløser er det nemmere at fjerne silikonen, dog fandt jeg først på det til gulvristene.

Men endte med at spartle og sætte glasfilt og male, istedet for fliserne.

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også