Isolering af væg

Jeg har en ydrevæg af mursten, som jeg godt kunne tænke mig at isolerer indenfra, væggen
er malet direkte ovenpå muren. Spørgsmålet er så bare om jeg havde denne maling af, før jeg lukker det inden bag isolering og dampspær og gips.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er der ingen grund til. Du skal bare huske at damp spærren skal sidde ind mod den varmeste flade, altså in mod rummet. Du skal også være opmærksom på noget omkring dine el instalektioner. Dem skal du selvfølgeligt have el elektrikker til at lave, så han ved jo hvad man gør !! Men du må ikke lave skjulte samlinger og så bare trække stikdåsen frem.
Det sikreste er at trække nye kabler eller rør til føring af el, tlf og antenne. Så kan du også få stikkene lige hvor du ønsker og i det antal der passer til dig.. Husk at det er meget besværligt at lave flere senere !!

Venligst Njord smile

MVH Njord
Hej.
Hvis det er plastmaling du har på bagmuren, så får du to fugtmembraner i bagmurkonstruktionen når du efterisolerer, det er "ikke godt", du risikerer kondenseringen sker mellem membranerne, så har/får du et stort problem som kan give råd og svamp.
Laver du konstruktionen og du får problemer med råd og svamp, tror jeg du får problemer med forsikringsselvskabet, jeg tror ganske enkelt ikke de vil erstatte skaden, da konstruktionen ikke er korrekt udført.

------------------
Poul Erik

PE

Det var netop det jeg var bange for, at få lukket det for meget inde, så kondensen ikke kan komme væk.

I skal havde tak for svarene, jeg tror jeg vælger IKKE at gøre noget, da jeg ikke rigtig ved hvilke maling der er malet med.
(mange lag)

Tusind Tak
Michael

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også