Jeg har lige får monteret en Fresh 100 liters vandvarmer.
Min udlejers gode ven som er VVS'er er været herude og monteret den.
Den er blevet monteret der hvor det gamle oliefyr hidtil har været på og det har derfor været i vores overbevisning at oliefyret har været koblet op på 3x16 A og derfor levet op til vandvarmerens krav om 16A og jordforbindelse. Nu røg strømmen pludselig i huset efter at jeg startede tørremtumbleren som kører på 10A lysgruppen. Da jeg kigger på vandvarmeren kan jeg se at den nu er slukket. Efter at have skiftet sikringen på loftet er der selvfølgelig strøm i huset igen, men vandvarmeren er død og her går det først op for mig at det gamle oliefyr hele tiden har kørt på 10A uden jord og det har vandvarmeren jo så også været. Mit spørgsmål er: Er vandvarmeren færdig eller vil den virke igen hvis den bliver tilsluttet 16A med jord ? Kan det der skete her til morgen forårsage at vandvarmeren nu er brændt fuldstændig af ?