Hej.
Jeg har skiftet bremseskiver, klodser, kalibre og glidere foran på min Mercedes C-klasse årg. 2006 (w203). Jeg har brugt Febi Bilstein dele fra Autodoc. Jeg har også skiftet bremsevæske (Castrol DOT4).
Men bremsepedalen kan trædes helt i bund når bilen holder stille i tomgang, hvis jeg virkelig træder til. Ved slukket motor kan den ikke trædes i bund. Ved alm. kørsel bremser den fint og kan ikke umiddelbart trædes i bund, men pedalen føles svampet. Den taber ikke bremsevæske.
Jeg har efterførlgende været hos Mercedes og fået skiftet/udluftet bremsesystemet men det er stadig det samme. Før udskiftningen af dele virkede bremsen helt fint uden at den kunne trædes i bund.
Mercedes siger, at det kan skyldes defekt hovedcylinder eller bremseforstærker eller luft i bremsesystemet. De er endda inde på, at min model i forvejen har lidt svampede bremser pga. en kraftig bremseforstærker...
Et andet værksted siger, at der ikke er luft i systemet og heller ikke noget galt med hovedcylinder/bremseforstærker, da der ellers vil løbe bremsevæske ud (er det korrekt?). De tror derimod at de nye dele fejler noget. At det er kaliber eller åg der giver sig (eller glidere) og det er derfor bremsen kan gå helt i bund. Åg er den originale fra 2006.
Nogle er inde på at der kan være luft i ABS-boksen.
Har I nogle kommentarer til dette?
Den kan i hvert fald ikke gå gennem syn, er jeg sikker på.
Jeg er blevet foreslået at bruge ATE dele istedet for Febi Bilstein.
Orig. kalibre hos Mercedes koster 9000 kr for et sæt, så derfor har det ikke interesse.
Bremseskive og klodser var slidt og den ene kaliber hang. Kalibre har været renoveret med nye stempler for 8 år siden. Jeg tænkte det var tid til at skifte til nyt, men det har da bare været noget bøvl.
Mere info: Ved det første bremsevæskeskift løb reservoiret tør for væske :-( Ja dumt.
Febi bremseklodserne passer til bilen iflg. fabrikken (har mailet med dem), men slidindikatorens hul passer ikke. Så allerede der, er der noget galt. Jeg kan returnere dem til Autodoc.