Hej alle,
Jeg skal i gang med at renovere badeværelse.
Vi ønsker at flytte nogle afløb, og min umiddelbare tanke, er at jeg nok ikke kan komme udenom at skal hugge hele gulvet op, da jeg vil komme i karambolage med de eksisterende gulvvarme-slanger, når afløb flyttes. Badeværelse er kun 6 m2 så det er også en beskeden opgave tænker jeg.
Vores VVS'er var på besøg i dag, og han nævner muligheden for en nålestiksoperation. Altså kun at hugge gulvet op i de områder hvor afløbene skal flyttes. Og bevare eksisterende gulvvarme.
Jeg er selv lidt skeptisk overfor om dette kan lade sig gøre. Men det lyder umiddelbart som en billigere løsning, da jeg udgår at skulle støbe hele gulvet på ny og nye gulvarmeslanger. Og så er jeg jo lutter øren ;)
Jeg har "kortlagt" gulvarmeslangerne mellem eksisterende afløb og nye afløb ved hånds-på-lægnings metoden. Dvs. sluk for varmen et par dage, og så tænd for fuld drøn, og efter en times tid er gulvet varmt der hvor slangerne er (sådan cirka).
Jeg har altså ikke et millimeter præcis overblik over eksistende gulvvarme slange, som jeg vil kunne få med et termisk kamera. Men jeg ved at der findes gulvarmeslanger i det område hvor jeg gerne vil flytte afløb.
Er der nogle der har været ude i en lignende øvelse før? Er der et alternativ til at hugge hele gulvet op? Hvis der ikke lå gulvarme slanger mellem nuværende og nyt afløb, ville jeg være mere optimistisk, men jeg kan ikke se hvordan afløbet kan lægges ind under eksisterende gulvvarme, uden at komme til at beskadelige slangerne ved ophugning? Er der noget jeg overser? Er der en nemmere løsning?
Jeg har vedhæftet en ikke helt målfast skitse.
De bedste hilsner
Søren
Hej alle, Jeg skal i gang med at renovere...
Vis hele indlægget