Ohøj forum,
Inden længe havner der en plug-in hybrid i garagen (Toyota Rav4) og jeg går og funderer på hvordan jeg skal få den tanket med strøm.
Jeg har et CEE kraftstik monteret i værkstedet, forbundet med ca 1 mtr. kabel 5G2.5 til gruppetavlen med 16 Amp sikring.
Fra CEE stikket har jeg ca 11-12 mtr. til ladedækslet på bilen.
For et par dage siden kom der et lettere brugt type2 ladekabel på 15 mtr. til salg i mit nærområde, så det købte jeg i troen på at det måske kunne anvendes.
På markedet findes der allerede type2 til rød CEE stik kabel adaptere, f.eks. hos www.voldt.dk.,men de er ganske korte.
Er det helt skørt at finde grensaksen frem og klippe hanstikket at mit 15 mtr. lange kabel for derefter at montere et CEE hanstik ?
Jeg er med på at kablet også indeholder nogle kommunikations-ledere, men da jeg fra bilens instrumentspanel kan styre ladestrømmen til enten 8 eller 16 amp ville jeg blot "blænde" disse ledere af.
Er jeg helt på vildspor her ? Det vil jo være dejligt med en meget simpel kabel løsning som hænger klar når bilen skal lades.
I princippet kan jeg godt nøjes med at lade med 8 Amp - så er der også en chance for at solcellerne (gruppe 6) med summationsmåler kan bidrage pænt til ladningen.
Mvh
Henrik.A