Emhættemotor piber/hviner

Hej
Min Siemens emhætte med en Bosch blæsermotor er pludselig begyndt at pibe når den kører. Hele systemet har kørt upåklageligt siden jeg satte det op for 2 år siden - men ikke længere.
Umiddelbart føler jeg mig ganske sikker på at det er selve motoren og ikke forbindelsen mellem motoren og aftræksrøret. Det ser i hvert fald ud til at selve rotoren i motoren rasler når den går i stå - så vidt jeg kan se.

Selve motorkassen er ikke umiddelbart til at skille ad - eller tager jeg fejl?

Har I mon nogle input til hvad jeg kan gøre?

På forhånd tak:-)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Var den ny for 2 år siden?
GodeVen skrev den 15-03-2025 15:51:30

Var den ny for 2 år siden?

Ja det var den

Prøv at se om du ikke kan komme til motoren, så du kan give lejerne et par dråber olie. Din beskrivelse kan også tyde på slidte lejer.

fase
Så er er det næppe slid. Jeg ville prøve at komme ind til motor og "propel" og se om der er noget der støder på, eller der er noget andet man kan se. Følger pibelyden omdrejningstallet?

GodeVen skrev den 16-03-2025 13:25:38

Så er er det næppe slid. Jeg ville prøve at komme ind til motor og "propel" og se om der er noget der støder på, eller der er noget andet man kan se. Følger pibelyden omdrejningstallet?

Hmm ja det synes jeg, men svært at være sikker uden at kunne åbne ind til rotoren. Jeg må prøve at se om jeg kan skille kassetten ad.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis