Er 7.000 kr. en rimelig pris for afmontering af tre radiatorer?

Hej!

Vi har fået afmonteret 3 radiatorer som er ældre modeller.
Vi bruger den vvs som har aftale med vores forening.
Han kommer 7:30 og går i gang.
Han kører 2-3 gang i mens han er der.
Udover det vælger han at afmontere 2 rør som ikke var en del af aftalen og tager alle 3 termostater med sig som heller ikke var en del af aftalen. 
Han afslutter jobbet omkring 13 tiden.
Regningen lyder på næsten 7000 kr.
Er det en normal pris for at få afmonteret 3 radiatorer?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Andet besøg, hvor han skal montere tre nye radiatorer:

VVS'er ankommer kl. 7:30. Der går tid med, at han kører frem og tilbage for at hente materialer. Han afslutter arbejdet kl. 16, og regningen lyder på 11.000 kr. Er det en rimelig pris?


Timepris for håndværker er tæt på 1000 kr.
Så det lyder desværre ikke helt skævt.
kaffemand skrev den 15-03-2025 05:10:20

Timepris for håndværker er tæt på 1000 kr.
Så det lyder desværre ikke helt skævt.

 Okay er bare en meget høj pris syntes jeg.

Den ene time er så for at sætte et nyt toilet på.
kaffemand skrev den 15-03-2025 05:10:20

Timepris for håndværker er tæt på 1000 kr.
Så det lyder desværre ikke helt skævt.

 Udover det tager han alle 3 termostater med og siger den ene har været defekt hvilket ikke passer. Det bliver også sat på regningen og det var ikke en del af aftalen at de skulle bortskaffes.

Du kan jo bede ham og at udspecificere de to regninger for materialer og arbejdstid. Og så gøre indsigelse mod de ting, du ikke mener er en del af den skriftelige aftale.

Tænker at en times tid er nogelunde for at sætte én radiator op. Og så kommer prisen for radiatoren oveni. Her er der ofte en del at spare på at købe den selv istedet for igennem håndværkeren.

Jeg har erfaret at ofte bruger nogle håndvlærkere meget spildtid på at køre frem og tilbage for at hente materialer.- Og det derfor kan betale sig at være godt forberedt mht hvilke udgifter håndværkeren har - og derfor i sidste ende kundens udgifter.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Annonce
Kørslen, specielt den ved besøg to hvor han kender installationen, lyder suspekt(hvis den er med på regningen). Bed om specificeret regning.
Udluftede han også systemet?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 15-03-2025 13:41:24

Kørslen, specielt den ved besøg to hvor han kender installationen, lyder suspekt(hvis den er med på regningen). Bed om specificeret regning.
Udluftede han også systemet?

 Vi har modtaget regningen, men der står ikke noget om, at de valgte at skifte to rør og montere nye. Ingen steder fremgår det, at det var teknikeren, der traf beslutningen, men alligevel skal vi betale både for udskiftningen og monteringen af de nye rør. Han udluftede dem også.



Var han alene eller var de to? For du skriver ham et sted og dem et andet. 
buller27 skrev den 15-03-2025 12:27:29

Du kan jo bede ham og at udspecificere de to regninger for materialer og arbejdstid. Og så gøre indsigelse mod de ting, du ikke mener er en del af den skriftelige aftale.

Tænker at en times tid er nogelunde for at sætte én radiator op. Og så kommer prisen for radiatoren oveni. Her er der ofte en del at spare på at købe den selv istedet for igennem håndværkeren.

Jeg har erfaret at ofte bruger nogle håndvlærkere meget spildtid på at køre frem og tilbage for at hente materialer.- Og det derfor kan betale sig at være godt forberedt mht hvilke udgifter håndværkeren har - og derfor i sidste ende kundens udgifter.

 Vi har selv købt radiatorerne.

De var købt og klar da han kom.
Paco27 skrev den 15-03-2025 18:32:21

buller27 skrev den 15-03-2025 12:27:29

Du kan jo bede ham og at udspecificere de to regninger for materialer og arbejdstid. Og så gøre indsigelse mod de ting, du ikke mener er en del af den skriftelige aftale.

Tænker at en times tid er nogelunde for at sætte én radiator op. Og så kommer prisen for radiatoren oveni. Her er der ofte en del at spare på at købe den selv istedet for igennem håndværkeren.

Jeg har erfaret at ofte bruger nogle håndvlærkere meget spildtid på at køre frem og tilbage for at hente materialer.- Og det derfor kan betale sig at være godt forberedt mht hvilke udgifter håndværkeren har - og derfor i sidste ende kundens udgifter.

 Vi har selv købt radiatorerne.

De var købt og klar da han kom. Ved det første besøg bestilte vi samtidig 3 Ballofix til igennem vvs til hver radiatorer som han monteret ved første besøg.

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis