Service på quooker

Er der nogen der har erfaring med afkalkning af ældre quooker beholdere? 
Quooker havde engang (men sælger ikke længere) servicekits til deres beholdere (pakninger og filter) til når man skal afkalke dem, man kan istedet betale nogle tusind for en ombytning  

Fundet en lidt ældre film på YouTube hvor en går igennem processen og det ser relativt let ud, men kan det gennemføres uden at skade de eksisterende pakninger så de kan genbruges?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
BOFH skrev den 13-03-2025 21:03:43

Er der nogen der har erfaring med afkalkning af ældre quooker beholdere?
Quooker havde engang (men sælger ikke længere) servicekits til deres beholdere (pakninger og filter) til når man skal afkalke dem, man kan istedet betale nogle tusind for en ombytning  

Fundet en lidt ældre film på YouTube hvor en går igennem processen og det ser relativt let ud, men kan det gennemføres uden at skade de eksisterende pakninger så de kan genbruges?

/BOFH 

Ja. Deres kit virkede ikke. Det kunne ikke gøres tæt efterfølgende. Det vidste de godt, men solgte der alligevel 🙈 så ombytning var eneste mulighed. 

Vi har haft Quooker i 17 år. Efter 8 år købte jeg rep. sættet. Selve sættet var nogenlunde let at skifte, men indkapslingen i toppen af beholderen (plast) havde det ikke så godt, men “renoveringen” virkede.
For et par år siden vad der igen ved at knibe med vandmængden, så jeg var indstillet på en ny omgang, men så ville Quookeren pludselig ikke varme mere. Det gjorde det meget nemmere at vælge en ombytning.

Søren O
Kan høre at pakning til beholder ssv er nødvendigt. Vores 7L combi beholder er 7 år gammel og fungerer fint men er aldrig blevet afkalket. På trods af at vi i 8600 har blødt vand så er fornemmelsen at der nok efterhånden er noget der skal fjernes.

Det jeg egentlig er mest træt af er at man solgte en vare relativt dyrt på præmis om at man kunne servicere selv med et billigt kit, istedet bliver man nu tvunget over i et dyrt abonnement. 

/BOFH 

Kalken ophober sig i beholderen, så der kan ligge en del kalk i beholderen, som så tager en del volumen. Prøv at tappe over i og f.eks. en gryde og luk når vandet bliver koldt. 

Søren O
Hvis den virker, så ville jeg da ikke røre ved den. Det er meget sjældent at vi tapper mere en 1-2 liter kogende vand. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
HrT skrev den 13-03-2025 22:49:18

Ja. Deres kit virkede ikke. Det kunne ikke gøres tæt efterfølgende. Det vidste de godt, men solgte der alligevel 🙈 så ombytning var eneste mulighed. 

Ved du hvad der gik galt? Har fundet flere film hvor folk afkalker og ikke har problemer efterfølgende. Quooker i uk har også en film online på yt om hvordan man selv udfører det.

/BOFH 

ev elmand skrev den 14-03-2025 10:01:41

Hvis den virker, så ville jeg da ikke røre ved den. Det er meget sjældent at vi tapper mere en 1-2 liter kogende vand. 

Det er jo udgangspunktet, men man kan godt måle at den ikke har samme kapacitet mere og er mere træg til at varme op igen efter man har taget nogle liter. Det kan selvfølgelig også være varmelegemet men i første omgang er jeg nok mere der hvor jeg tror der ligger en masse udfældet kalk i bunden + sidder fast på varmelegemet. Når man ser film af de mængder folk renser ud af dem kan jeg ikke se hvorfor det ikke også skulle være tilfældet her?

/BOFH 

BOFH skrev den 14-03-2025 11:19:38

HrT skrev den 13-03-2025 22:49:18

Ved du hvad der gik galt? Har fundet flere film hvor folk afkalker og ikke har problemer efterfølgende. Quooker i uk har også en film online på yt om hvordan man selv udfører det.

/BOFH 

Hos mig er der den slange med kogende vand (10 mm vist nok) der konstant sprang af trods at bare blevet spændt. Tredje gang ringede jeg til dem og de fortalte, at det var en kendt fejl i kittet, hvorfor jeg fik det krediteret og købte en ombytning. 

Vores var ukendt antal år. Nok 5-8 år vurderer jeg (forrige ejer). Den var pænt tilkalket og var meget bedre ift at sende en mindre sprøjtende stråle ud bagefter. Vi har blødt vand her (blødgøringsanlæg), men det kalker alligevel godt til.

Og ja, dybt trælst at de sælger på et løfte de ikke indfrier efterfølgende. Men igen, det er vel et amerikansk foretagende 😂
HrT skrev den 14-03-2025 12:54:16

Og ja, dybt trælst at de sælger på et løfte de ikke indfrier efterfølgende. Men igen, det er vel et amerikansk foretagende 😂

Hollandsk firma, så lige den her kan ikke pinnes på Elon..

/BOFH 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis