Nyt køkken med Bora kogezone med aftræk ud gennem mur

Hej
Jeg står for at skulle have nyt køkken
Har aldrig fået lavet noget tilsvarende..
Har valgt en
Bora kogezone med integreret emhætte med aftræk ud i det fri gennem sokkel/mur
Men kan høre der er meget delte meninger om det
1 murer siger det vil ødelægge dampspærre og give skimmelsvamp ind under gulvet
En anden siger det ikke er noget problem da man sagtens kan isolere sig ud af det problem
Nogen der har erfaring med det
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal den ud gemmen væg, sokkel eller begge? Det fremgår ikke af dit indlæg.
Hvad er det for en type væg og hvornår blev den lavet (huset bygget)?
Det lyder lidt underligt at udtræk, fra en emhætte skulle give skimmelsvamp i gulvet. Så der er behov for lidt flere oplysninger.  
Der skal laves hul i murstensvæg nede ved sokkelen
Huset er bygget i 1985
Jeg ved ikke meget… prøvet på at sætte mig ind i tingene, men ikke nemt når der er forskellige meninger og bare ordet skimmelsvampe, er jo nok til at man får det dårligt

Der er ikke dampspærre i en murstensmur. Mureren må vide noget vi andre ikke ved.

Skal hullet være lige bag kogepladen, eller er det meningen at slangen skal løbe i gulvet? Hvis det er det sidste, kan jeg godt forstå at mureren  er lunken ved det.
Hej
Slange/aftræk skal løbe 1,5 mtr langs med sokkel på det nye køkken og ud af væg der
Det burde ikke være et problem. Det stykker der er i sokkel, ligger jo i nogenlunde samme temperatur som udsugnings luften. Der er dog en vis opvarmning ved komfur, så kanalane skal isoleres lidt. 
Det er helt samme problem nå røret går op igennem loftet. 
Hos min søn blev derfor 20 år siden installeret en bordemfang. Her går 200 mm rør ned i gulvet, ud i gennem sokkel og ender i en lille "brønd" i et bed. Her er der så en regnhætte over men så luften kan passere.
Der har ikke vist sig nogen problemer, andet end det ikke suger ret meget os væk. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvad siger producenten af aftrækket? De ved hvad det er lavet til og hvordan det kan installeres.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis