Hvordan fikser man huller i murvæg?

Jeg har nogle huller og revner i væggen, efter at have revet et væghængt møbel og kabelskjuler ned, som jeg gerne vil have fikset. Jeg har spartelmasse liggende, men er det bare at smide det på, eller skal jeg bruge noget andet?

Revnen på billede nr. 2 har en flap, som kan rives af (Det sidder lidt løst i det område). Ønsker bare at det bliver pænt og at man ikke kan se der har været huller eller revner
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Uden at kunne se opgaven ved selvsyn, ville mit bud nok våre at skære de dele af tape, flapper og andet som er for højt, af med en skarp stanley kniv. Også kanterne rundt på dine huller. Så er spørgsmålet om det er sandspartel som du har. Hvis ja, så træk det på i et tyndt lag hvor du har fordybninger. Tyndt lag og ikke for meget. Hellere flere gange. Når du er oppe i rigtig højde, og det er næsten tør, så kan du evt "duppe" det med en fugtig svamp, så det får lidt struktur som dit tapet/væg. Test det først på et stykke bræt eller lignende. Inde i hjørner hvor det ofte vil revne, vil jeg anbefale dig at bruge hvid MS fugemasse i stedet for akryl/malerfinish. MS kan overmales, og holder evigt. Ligeledes ved kanten på din stuk uanset on den er i gips eller flamingo. Mvh Jens

In God we believe. All other must bring data.
Jeg ville bruge polyfilla. Synker ikke og revner ikke. Kan sagtens dække de huller. Kan lægges på ad en gang. Læg så meget på, at der lige skal slibes lidt.
Som JEKU skriver - skær kanterne på hullerne til, så intet stikker ud.

Kurt B. Andersen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også