Brede vinduesdøre - erfaringer?

Jeg er ved at renovere hus. I 2 værelser er der idag alm vinuder med en bredde på 120 cm. Jeg planlægger at få lavet en vinduesdør istedet for disse vinduer, men udfordringen er at mange fabrikanter åbenbart ikke tilbyder så brede døre. Som jeg kan forstå kan Outline godt levere så brede døre. Er der nogen der har erfaringer med brede terrasse / vinduesdøre?? Og kender i til fabrikanter som kan levere døre op til 120 cm?

På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for det hurtige svar! Vi synes ikke et vindue med sideparti passer særlig godt til et værelse (æstetisk). Værelserne vender ud mod en terrasse derfor ville vi gerne have en dør. ​
Det er selvfølgelig en smagssag. Jeg ville være bange for at en 120 cm bred dør, vil virke kluntet. Det er i hvert fald ikke særligt almindeligt.
Så skal du måske over i en dobbelt terrassedør ?

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 12-03-2025 12:18:49

Så skal du måske over i en dobbelt terrassedør ?

En mulighed. Men der er 120 cm meget smalt. 

Kan det laves som en skydedør? Tænk på en dør 120cm bred vil være en voldsom belastning for hængsler og karm, så nok derfor mange ikke vil tilbyde det pga garanti.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også