Egen brønd - luk for vandet

Hej alle 🙂

Jeg har købt hus med egen brønd. Og nu skal jeg skifte køkkenarmatur. Jeg har derfor brug for at lukke for vandet, og det kan man ikke under vasken i køkkenet.
Så det ligner at jeg er nødt til at lukke for vandet på hovedventilen, som jeg tænker er nede i selve brønden.
Brønden er under et tungt granitdæksel i min indkørsel. Jeg vedhæfter billede taget oppefra ned i brønden.

Mit spørgsmål er hvordan filen jeg bærer mig ad med at få pillet ved noget nede i den brønd? Jeg er bange for at tabe ting i vandet, og bange for at falde i selv. Det virker som noget værre noget at have at gøre med.

Er der nogen der kan give nogle tips, eller har erfaring med denne slags? 🙂
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sluk for strømmen til vandværket og tøm vand ud til der ikke kommer mere, bedst ved det lavest liggende tappested.

Ellers kan du lukke for vandet på den blå hane...

Vi prøver igen, i morgen --
Yes, jeg tænker at lukke for vandet på den blå hane, ja.
Udfordring er bare at der er ca 1,5 m ned til den.
Og jeg har i den grad ikke lyst til at kravle derned, af frygt for at falde i, ødelægge noget eller tabe noget og forurene vandet.

Er der nogen ideer til hvordan man gør med sådan et anlæg? Det virker lidt skørt at have at gøre med, sådan umiddelbart.

Jeg tænker måske at prøve at lave en træpind jeg skærer til, så den passer til ventilens håndtag, og som jeg kan bruge til at nå ventilen og dreje på den.
Sluk for strømmen såpumbe ikke kører
Find noget haveværktøj til at nå derned - en rive eller lign ?
Det virkede perfekt at slukke for den sikringsgruppe pumpen kører fra. Tak! :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis