Eftermontering af rørholdere på badeværelse

Jeg har nogle vandrør på mit badeværelse, som tidligere var monteret på væggen med rørholdere (15 mm Innox Rørholder). I forbindelse med renoveringen af badeværelset, hvor alle vægge blev spartlet og malet, måtte jeg afmontere rørholderne. Vedhæftet er et billede af rørene, som de så ud, da de var fastspændt til væggen.

Nu skal rørene fastspændes igen, men jeg har stødt på udfordringer med de gamle rørholdere. Da de har en central bolt, kræver det, at jeg kan skubbe rørene til side for at bore i midten – hvilket ikke er muligt, da rørene ikke har tilstrækkelig fleksibilitet. Derudover gør de gamle rørholdere det vanskeligt at vurdere, præcist hvor der skal bores for at sikre korrekt positionering af rørene.

Hvad gør man i en sådan situation? Bør jeg prøve en anden type rørholder? Jeg har søgt længe efter en løsning, men har endnu ikke fundet en passende mulighed.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du afmontere vandhanen, mon så ikke rørene kan give sig lidt, så du kan bore et hul, nemmest med et langt bor, så borepatronen ikke kommer i kambolage med røret, skulle hullet sidde lidt skråt kan du sagtens skrue holderen fast alligevel.

Ellers brug sådanne plast holdere og lim dem fast på vægen.
Enten med montagelim, eller dobbeltklæbende tape, har god erfaring med denne her tape... LinK

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak for dine forslag. Jeg har forsøgt at bore huller, som desværre ikke blev positioneret direkte over for center af rørene i deres korrekte position. Jeg har forsøgt at presse rørene ind i klemmen, men den sidder ikke fast - klemmet i rørholderen er ikke stærk nok. Så jeg tænkte, om jeg skulle b-prøve en rørholder med vægflange og to skruer til at spænde holderen rundt om røret. Har også overvejen rørbøjler kombineret med vægbeslag. Er dog meget i tvivl om, hvad der giver bedst mening - også i forhold til, at væg afstanden skal være cirka 13mm
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også