Føler utæt på varmtvandsbeholder

Hej!
Jeg har her til aften konstateret, at min varmtvandsbeholder (en gammel svend fra 1993) drypper en smule fra bunden.

Det er IKKE sikkerhedsventilen, men en AVTB føler fra fjernvarme-fremløbet der går ind i bunden af beholderen. Fittings er godt tærret omkring indføringen

Det er ikke meget, den drypper. Men nok til at gøre mig en smule bekymret, da jeg står overfor at skulle rejse i morgen tidlig, mens chefen dog stadig er hjemme.

Derudover står fyrrummet overfor en lidt større omgang indenfor nærmeste fremtid, så jeg vil også være træt af at kaste alt for mange penge efter en midlertidig reparation.

Så, to spørgsmål:
1. Vil det blive meget værre end det er nu indenfor de næste 3-4 måneder?
2. Er der et quick fix, der kan puste liv i svinet i de næste 3-4 måneder(lad os sige 6 for en sikkerheds skyld) Eventuelt en udskiftning af de berørte fittings?

På forhånd tak!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo altid lidt et sats at adskille ældre vvs ting
Det er nok ikke reduktionsmuffen der er utæt, men selve gevindstutsen i flanken , hvor reduktionsmuffen er skruet på.

Nu ved jeg ikke om der sidder andet på flanken ,men gør der ikke det, ville man jo forholdsvist nemt kunne svejse en ny stuts på, men det kræver at flanken afmonteres.

Billede afg reduktionsmuffe

Vi prøver igen, i morgen --
Ja, jeg frygter også at knække gevindet ved at rode med det.
Mine svejseevner vil formodentlig ikke gøre noget mere tæt..tværtimod😅

Vil den holde to-tre uger mere? Så kan jeg lige nå at få omprioriteret projekt kælder/fyrrum på en ordentlig måde.
Den kan sikkert holde flere måneder / år. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis