Køb og montering af troldtekt akustik plus

Kære LDS'ere

Jeg skal til at have renoveret loft, og har i den forbindelse brug for lidt sparring.

Jeg har hevet vores gamle træloft ned. Tilbage er alukraft med isolering bagved.

Min plan er at:
1. Perforere i forvejen rimelig utæt alukraft.
2. Montere ny dampspærre ovenpå.
3. Montere forskalling med 60 cm mellemrum.
4. Montere Troldtekt akustik plus eller akustik med 20 mm rockwool bagved - med skruer direkte på forskallingsbrædderne. 

Giver det mening og er der noget jeg bør gøre anderledes? 

​Hvad fordelen ift. at gå med paneler som har fas / ​retkant?

Har I haft held med at finde et sted man kan købe akustik plus paneler? Har søgt en del, men det er kun lykkedes mig at finde de almindelige uden mineraluld isolering klistret bagpå. 

Hilsen nybegynderen.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har fjernet det gamle loft så der er frit til isoleringen fungerer traditionel troldtekt efter min overbevisning lige så godt som de dyre plus plader.

Pladerne med fas er væsentlig nemmere at montere end dem uden da man skal passe meget på med små kantstød mv.
Alle rigtige tømmerhandler kan få plus pladerne hjem til dig hvis du spørger efter dem.

Selvbygger med stort S. 
Tak for svar :-)

Der er ikke direkte frit til isoleringen, men dampspærre imellem. Kan man stadig undvære isoleringen direkte bag på pladerne? Man kan vel ikke undvære dampspærren imellem plader og isolering. Der er ubenyttet loftsrum over isoleringen
Ville ikke spilde penge på det ekstra isolering på pladerne - tror ikke du vil kunne høre forskel. Men ang dampspærre lyder det fint..
Du kan sætte ny dampspærre direkte op på Alucraft uden at perforere denne. Når man anbefaler at undgå 2 lag dampspærre, så er det når der er afstand imellem dem.
Til forskalling kan du bruge 20 x 95 mm høvlede brædder. Den yderste helt imod væggen ved begge sider af rummet.
Det giver ingen forskel om der er 20 mm isolering bag eller ej. 
Troldtek plader skal akklimatiseres i det samme lokale et par uger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for jeres råd! Jeg vælger at gå videre uden perforering og isolering. Det gør også processen lidt lettere :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis