Strøm til loftlamper

Hej,

Kan nogen hjælpe mig med om det her ser normalt ud. Jeg er nemlig lige flyttet ind, og der er så meget i vejen med lejlighed som de skal fiske.

Jeg har brug for en vurdering, om dette ser ud, som det bør. Jeg er netop flyttet ind, og der er en del mangler i lejligheden, som skal udbedres.  

På forhånd tak for jeres hjælp.

Michael
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter billederne at dømme er installationen af ældre dato. Den er lovlig, selvom ledningerne ser ud til at være gamle ledninger. Lamper tilsluttes bare til de to ledninger.

fase
S. Fabrin skrev den 09-03-2025 15:00:13

Efter billederne at dømme er installationen af ældre dato. Den er lovlig, selvom ledningerne ser ud til at være gamle ledninger. Lamper tilsluttes bare til de to ledninger.

Tak for dit svar :)

Vil du anbefale, at jeg anmoder om en udbedring?

Michael8240 skrev den 11-03-2025 15:35:15

Du har vel ikke købt en lejlighed, hvor du ikke var forberedt på nogle små problemer.

Michael8240 skrev den 11-03-2025 15:35:15

Ledningerne er ca. 60 år gamle. Det betyder, at isoleringen er meget let falder af. Hvis det er din lejlighed altså en ejerlejlighed, ville jeg skifte ledningerne og samtidig få savet rørene af så de er glatte med loftet. 

Er det derimod en lejelejlighed er det noget du skal snakke med udlejer om.

fase
Min vurdering er at ledningerne er 100 år gamle eller mere , det ligner noget af det første el arbejde lavet mange gange af tyske cykelsmede , det er utroligt nok lovligt .l

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Da det er lovligt kan du ikke gøre krav på at få det ændret. Så det vil nok være noget du selv skal betale.

Husk at lampens vægt ikke må hænge i de samlemuffer.

Hvor gammel er ejendommen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis