Hvad er dette rør fra kælderen til?

Hvad er dette rør fra kælderen til?

 Vh.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner noget udluftning.

Søren O
Det er udluftning fra kælderen.

Søren O
Søren O skrev den 08-03-2025 18:51:33

Det er udluftning fra kælderen.

 Ok. Bare sådan en passiv udluftning mod fugt og evt radon? Tak


 Vh.

Hvis du, nede i kælderen, holder et tændt stearin lys hen under, så kan du sikkert se noget bevægelse i flmmen og derved indikere at der er en svag luftstrøm.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
ev elmand skrev den 09-03-2025 00:04:12

Hvis du, nede i kælderen, holder et tændt stearin lys hen under, så kan du sikkert se noget bevægelse i flmmen og derved indikere at der er en svag luftstrøm.

 Kan det mon også fungere som “indblæsning”? Jeg har en udsugning fra genvex anlægget i kælderen, men ingen indblæsning. Og jeg har tit tænkt om alt  ilt ikke bare blev suget ud af kælderen. 


 Vh.

Er der undertryk i kælderen (f.eks. når genvex kører) vil der komme luft ind gennem røret. Prøv at sætte en plastpose på studsen i kælderen. Fyldes posen, blæser der luft ind. Tømmes posen blæser der luft ud.

Søren O
Måske der har stået en tørretumbler med aftræk på et tidspunkt.

Elektronikteknikeren
En glimrende kuldebro, måske man kunne sætte en ventilator med genvinding af varme ind i stedet for?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Gregeren skrev den 09-03-2025 11:58:01

Måske der har stået en tørretumbler med aftræk på et tidspunkt.

 Det vil også gi mening


 Vh.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis