Hvad er dette rør fra kælderen til? Frederoxx 774 7100 08-03-2025 18:01 Hvad er dette rør fra kælderen til? Vh. 10 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Frederoxx Trådstarter 774 7100 08-03-2025 19:04 Søren O skrev den 08-03-2025 18:51:33Det er udluftning fra kælderen. Ok. Bare sådan en passiv udluftning mod fugt og evt radon? Tak Vh.
ev elmand 30531 7480 09-03-2025 00:04 Hvis du, nede i kælderen, holder et tændt stearin lys hen under, så kan du sikkert se noget bevægelse i flmmen og derved indikere at der er en svag luftstrøm. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting) Annonce
Frederoxx Trådstarter 774 7100 09-03-2025 06:37 ev elmand skrev den 09-03-2025 00:04:12Hvis du, nede i kælderen, holder et tændt stearin lys hen under, så kan du sikkert se noget bevægelse i flmmen og derved indikere at der er en svag luftstrøm. Kan det mon også fungere som “indblæsning”? Jeg har en udsugning fra genvex anlægget i kælderen, men ingen indblæsning. Og jeg har tit tænkt om alt ilt ikke bare blev suget ud af kælderen. Vh.
Søren O 7969 7000 09-03-2025 07:40 Er der undertryk i kælderen (f.eks. når genvex kører) vil der komme luft ind gennem røret. Prøv at sætte en plastpose på studsen i kælderen. Fyldes posen, blæser der luft ind. Tømmes posen blæser der luft ud. Søren O
Gregeren 5657 2830 09-03-2025 11:58 Måske der har stået en tørretumbler med aftræk på et tidspunkt. Elektronikteknikeren
BOFH 3910 8600 09-03-2025 12:19 En glimrende kuldebro, måske man kunne sætte en ventilator med genvinding af varme ind i stedet for?/BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
Frederoxx Trådstarter 774 7100 09-03-2025 14:27 Gregeren skrev den 09-03-2025 11:58:01Måske der har stået en tørretumbler med aftræk på et tidspunkt. Det vil også gi mening Vh.