Gnaversikret tag?

Første indlæg, så bær venligst over med mig, hvis jeg lige skal lære at formulere mig. ;)
Jeg har arvet et hus efter min mor, hvor der er opsat nogle "skumklodser" af asfalt, så vidt jeg husker, under tagpladernes udmunding ved tagrenderne, fordi der på et tidspunkt var mus på loftet. Den løsning er begyndt at gøre mig nervøs i forbindelse med fugt og dårlig ventilation, så jeg har tænkt på at opsætte nogle udklippede stykker ståltrådsnet/volierenet. Men findes der en smartere løsning og er det reelt nødvendigt? Jeg har ikke lyst til at have mus på loftet igen, men har heller ikke hørt om andre der opsætter trådnet hele vejen rundt om husets tag. Havde købt noget soldevæv, men det er umuligt at klippe i, uanset hvad jeg forsøger at klippe det med og har ikke lyst til at købe 10 meter volierenet, som ikke er til at have med at gøre heller. Kan man evt. bruge ståluld?

- Thomas
Med lov, fugemasse og silikone, skal land bygges.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan klippes med en pladesaks, eller skæres med en vinkelsliber.
Bor du ude i en skov, så er der måske mår , og så kan det være nødvendigt. 
Bor i Herlev, måske nok en udørk men ikke en skov. Må kigge på pladesaks så, vinkelsliber virker som lidt i overkanten, men tak. :)

- Thomas
Tror risikoen for mus ind ved taget hænger meget sammen med beplantning, som gror op ad huset. Er der ingen beplantning, som musene kan kravle op i, så er risikoen ikke særlig stor.
Har du ingen træer, efeu eller andet som vokser op ad muren eller hænger ind mod taget, så ville jeg ikke montere noget.
Ja, de kan sagtens kravle op ad muren, ​men tror ikke risikoen er særlig stor.
I bund og grund er det nærmest umuligt at holde mus ude, kan du få en blyant igennem, så kan der også komme en mus ind. 
Jeg har desværre adskillige træer og lignende op ad huset, så jeg bliver nok nødt til det. Har dog også en kat, som er ret effektiv i haven.

- Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis