Epoxymaling - malerrulle?

Halløj derude. 

Jeg har købt en omgang 2K epoxymaling og skal have malet fliserne på mit badeværelse. Der florerer forskellige informationer på nettet, så vil lige høre nogle sagkyndige 😉 Spørgsmålet er: Er det meget vigtigt, hvilken malerrulle jeg bruger? Der er, som med alt andet, stor forskel på pris. En såkaldt Epoxy malerrulle koster 250 i Bauhaus eller jeg kan købe et helt sæt med adskillige ruller, pensler og et rullekar til 50 kr i  Harald Nyborg. Jeg ved godt det ikke handler om en formue, men jeg er altså nordjyde.

På forhånd tak for svar.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  

Jeg har brugt en almindelig malerulle til 2 komponent epoxy gulvmaling, det var der ingen problemer i.

Jeg ville ikke købe de helt billige, den jeg brugte var fra jem og fix og til ca 50 kr, kun for selve rullen.

Epoxy inderholder ikke opløsningsmidler der skader plast og andre sarte materialer.

Er det en ny malerulle, kan det være en god ide at køre en gang malertape rundt, det fjerner de værste løse "hår" , gentag indtil der ikke sætter sig mere i tapen.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg brugte vidste de mellem dyre fra biltema og de billige fra Harald, jeg synes ikke der var forskel.
Jeg brugte også tape tricket
Jeg har aldrig malet med epoxymaling, men har dog malet fliser, døre osv, og ville helt klart gå efter en meget korthåret rulle. Tidligere hed de lakruller, men kan ikke huske, om de stadig hedder det. 
Men de giver det glatteste udseende. Dem får man ikke med i et sæt til 50 kr.

Kurt B. Andersen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også