Kalkpuds fra mursten til fermacell… hvordan uden revner??

Pudslag fra mursten til fermacell…. Muligt uden fremtidig revne? Er der nogen der har erfaringer her? Murstenmuren har fået første udkast (Lag 1: Grunding/udkast NHL3,5 grundingsmørtel 0-4mm 1:1,5 kastet ud) færdig.

Jeg er klar til Lag 2: Grovpuds
På den forvandede grundingsmørtel trækkes NHL2 mørtel 0-4mm 1:2 i et lag på ca. 10-15mm. Pudslaget rettes af og pudses sammen med pudsebræt.

Fra (NHL nordisk anbefaling)

Men hvordan undgår jeg at der kommer revner i overgangen overtid. Tænker på at fermacell og mursten reagerer forskelligt på varme…

Armeringsnet?

Kan fermacell tage lag 2 i det hele taget?

Der skal afsluttes med Lag 3: Finpuds
NHL2 finpuds 0-0,4mm 1:2,5 trækkes på den forvandede grovpuds i et helt tyndt lag og filtses ind i overfladen.

Pft.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et emne der har været oppe en del gang her i foraet, dog ikke lige denne materialekombination, men det er super svært at undgå revner netop fordi de to materialer udvider sig forskelligt når temperatur og fugtighed ændre sig. 
Mit bedste bud vil være at lave en rille mellem de to materialer og så fuge med en fleksibel fuge. Men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken for at det holder.
Tak. Præcis.
………..
Min gode murer kontakt fra Stark siger:

1) fjern støv med en svamp/ rulle  på fermacell.
2) træk hæfte/klæbe mørtel ud på fermacell (Isochaux) med en 4mm tandspartel ud og net henover samlingen.
3) puds over isochaux med kalkmørtel

Såfremt det sprækker over tid så skær en rille med vinkelsliberen og læg en lille dilationsfuge.

Det forsøger jeg…..

…………..
Det skader jo ikke med et armerings net hen over samlingen. Det man får i rulle og som også bruges på gipsplader. Men der er næsten garanti for at det revner. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det havde haft en chance for ikke at revne hvis du havde brugt en cementbaseret plade istedet for gips, træfiberen i fermacell gør nærmest det hele værre.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også