Pudslag fra mursten til fermacell…. Muligt uden fremtidig revne? Er der nogen der har erfaringer her? Murstenmuren har fået første udkast (Lag 1: Grunding/udkast NHL3,5 grundingsmørtel 0-4mm 1:1,5 kastet ud) færdig.
Jeg er klar til Lag 2: Grovpuds
På den forvandede grundingsmørtel trækkes NHL2 mørtel 0-4mm 1:2 i et lag på ca. 10-15mm. Pudslaget rettes af og pudses sammen med pudsebræt.
Fra (NHL nordisk anbefaling)
Men hvordan undgår jeg at der kommer revner i overgangen overtid. Tænker på at fermacell og mursten reagerer forskelligt på varme…
Armeringsnet?
Kan fermacell tage lag 2 i det hele taget?
Der skal afsluttes med Lag 3: Finpuds
NHL2 finpuds 0-0,4mm 1:2,5 trækkes på den forvandede grovpuds i et helt tyndt lag og filtses ind i overfladen.
Pft.