Service eftersyn

Godmorgen folkens. 

Jeg har en Skoda Fabia der har gået 44500 km som skal til service snarest, og har i den forbindelse indhentet to tilbud som er meget forskellige prismæssigt.

Er der nogle skarpe sind her inde der kan råde og vejlede ?

Quickpoint vil have 3230kr.
Super Dæk Service vil have 5003kr. 

Som det kan ses på de vedhæftede billeder, så indeholder de ikke helt de samme ydelser, men det grundlæggende service er det samme.

Mvh. Frank Østergaard
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er da stor forskel på, hvad der bliver gjort !
Men grundlæggende kan man sige, at de slet ikke er enige om, hvilken service der skal udføres i følge fabrikantens anvisninger ved pågældende kilometertal og alder.

Den ene skifter luftfilter, den anden skifter tændrør og bremsevæske. Og netop skift af bremsevæske forklarer nok en stor del af prisforskellen, da det tager tid, hvis det gøres ordentligt.

Nu ved jeg ikke, hvad der indgår i deres generelle service, men det gør jo også stor forskel om bremser bliver adskilt/renset og smurt op, eller der bare kigges om de ser ok ud.
Ja og det er lige præcis derfor jeg er lidt splittet.
Der er så stor forskel. 

Bremser bliver ikke ordnet, med mindre det er en del af hvad fabrikantens anvisninger. 

Jeg har netop sendt bud efter tilbud fra Skodas eget værksted (Sølvsten biler her i Viborg), så må vi se hvad De byder ind med.

Kan man nogen steder slå op hvad fabrikken foreskriver ?

Mvh. Frank Østergaard
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis