Installere bruser fra ‘bagsiden’

Hejsa!

Vi har netop købt et hus fra 1969. Grundet vandrørenes tilstand, har jeg besluttet at der skal laves nyt i det hele - både varme og brugsvand.

Vi vil ikke renovere badeværelset endnu, men blot skifte rør/lave ny tilslutning til vand.

For at undgå at brække gulv og vægge op på badeværelset, vil jeg høre om det er muligt at lave en ny installation til f.eks. en bruser ‘bagfra’?

Muren er en murstensmur, og på den anden side er et værelse hvor jeg godt vil kunne trække pex-rør rillet ned i gulvet og op i væggen.

Men spørgsmålet lyder om det så er muligt at bore igennem væggen, og lave installationen til f.eks. bruser ‘bagfra’, altså inde fra værelset?

Håber det giver mening😊
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds. 
Jeg skal ikke sige at det er umuligt, men ikke nemt. 
Hvad er der i vejen med rørene ? 
Hvis alle rør skal skiftes så kræver det efter min mening at badeværelse brydes ned. Ud over bruser er der håndvask, toilet. og måske gulvvarme. 
Det er normalt at man tegner rørskade forsikring, og så afventer indtil der sker et brud på rørene. Eventuelt med lækage overvågning så det ikke går helt galt. Så har man forsikrings penge til den største del af en eventuel renovering. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis