Lampeudtag uden dæksel i bruseniche maisemai 12 06-03-2025 21:10 Hej kyndige folk! Er der mon en elektriker, der kan fortælle mig om det er nok at sætte et dæksel på? Og i så fald hvilket? Eller om det skal afsluttes helt, og jeg derfor skal ringe til elektrikeren? Lampeudtaget er i en bruseniche. 11 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30531 7480 06-03-2025 22:26 Velkommen på ldsGrænsen er 2,25 m i højde over gulv Så hvis det er derover å er det ok med et nyt dæksel. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
maisemai Trådstarter 12 07-03-2025 09:49 Hej igen. Tak for svar! Det er en kæmpe hjælp.Det er 2,37 cm over gulv og 23 cm. over brusehovedet (men afstand til hovedet er 33 cm). Hvilken type dæksel skal man bruge? Jeg tror at udtaget er 76 mm.
maisemai Trådstarter 12 07-03-2025 09:50 Jeg har kigget på denne fætter: https://www.vvs-eksperten.dk/el-artikler-lauritz-knudsen-lampeudtag-fuga-blaenddaeksel-vnp-o76mm-hvid-81020001208
S. Fabrin 19655 4400 07-03-2025 10:08 Hvis du vil bruge det viste blindlåg, skal den nuværende udløbsroset fjernes. Ledningerne skal samles i muffer. Så kan du monter blindlåget. Prøv at besøge en installatør og køb et låg, der bare clipses på. fase Annonce
djaydjay 1454 7200 07-03-2025 10:50 Tror det er den model :Link til dækselMen som Fabrin skriver, så prøv den nærmeste el-forretning, så sparer du fragt og får det rigtige.
maisemai Trådstarter 12 07-03-2025 13:04 Mange tak for svarene. Nu spørger jeg lige dumt: men hvad er en el forretning? Er det en elektriker, eller er det en specialiseret butik? Jeg bor i Aarhus, så måske nogen her kender et sted jeg kan køre hen? 😊
S. Fabrin 19655 4400 07-03-2025 13:27 En el forretning er en forretning, der sælger elmateriel, lamper og så videre. Det kan også være et installationsfirma. Prøv f.eks. dæksel til udtag fase
djaydjay 1454 7200 07-03-2025 15:33 Jeg tror den, fra Jem&fix er for stor med 80 mm. Trådstarters udtag er en ældre model på 75 mm.
maisemai Trådstarter 12 08-03-2025 08:15 Så har jeg været forbi en elbutik. Desværre havde de ikke et dæksel, der lige kunne klikkes på i den størrelse, så jeg er nok nødt til at få udtaget afsluttet af en elektriker. Udtaget er en gammel udgået slags, så det kan være svært at skaffe noget der passer, oplyste de mig om. De sagde at det var bedre så at få det afsluttet af fagmand med muffe og dæksel sådan som du skriver Fabrin. Mange tak for svarerne