Troldtekt op imod dampspærre

Hej
Jeg står overfor at skulle udskifte vores nuværende gipsloft med Troldtekt for at opnå bedre akustik i vores køkken/stue.
Vores loftshøjre er pt 230cm og vil derfor nødigt til skulle sænke loftet med 47mm ved en Troldtekt Plus løsning. Link: Troldtekt Plus
En anden ting er også at disse plader er forbandet dyre sammenlignet med alm. Troldtekt plader.
Jeg overvejer kraftigt løsningen med at tage vores et lags gipsloft ned op opsætte det op imod dampspæren.
Det vil være den bedste løsning mhs til loftshøjden og billigere i materialer.
Men hvad med akustikken? ​Det er trods alt dennes virkning der er vigtigst.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du leve med en evt. reduceret støjdæmpning, synlige skruer mv., ville jeg vælge det samme. Regn med evt. loft dåser skal tilpasses. 
En bekendt fik lavet samme løsning af tømrer, stor forbedring ift. tidligere panel loft og pæn løsning med kant fugning.

altså løsning med troldtekt op imod dampspærre?
Troldtek vil give god lyddæmpning uanset om der er dampspærre lige oven på. Der bliver sikkert ikke noget problem med eldåser da tykkelse forskel på troldtek og gips trods alt er minimal. Når du har så forholdsvis lav en loft højde ville jeg tage de 2 lag forskalling ned også og så opsætte 1 nyt lag som passer i afstand til troldtek plader. Så har du mulighed for at få dampspærre op over forskalling. 
Efterhånden som du piller øverste lag forskalling ned kommer du med ståltråd som holder isolering på plads. Det kan sømmes op med kramper eller med clips i sømpistol. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også