Strømforbrug pilleovn

Jeg prøver at forstå hvad vores strømforbrug til varme er, hvis der kom eks en strømafbrydelse.

Er der nogen der kan afkode hvad det vil være i timen ud fra nedenstående? Det er 120’eren. Har uploadet billede og manual 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det står der ikke, men ovnen bruger ca. 350 W mens den starter.

Selvbygger med stort S. 
Hvis det er fordi du vil sikre at du kan køre med den under strømafbrydelse, så er jeg eks ved at bygge et lille offgrid system som skal drive robotplæneklipper, lade alle mine makita batterier op, og lidt andre småting, og så kan du tage det med i campingvognen.
Det er ikke noget fancy, men består af en 1 kWh powerstation i form af et Anker Solix C1000 som kan udvides til 2 kWh, levere ren sinus og den kan lade direkte fra solceller.
Jeg har så monteret et 400 watt solcelle panel på et hegn, dvs den er langtfra optimalt placeret, men selv en dag som i dag hvor solen overhovedet ikke er fremme, kan jeg se det producere 20 watt.
Batteriet kan levere op til 1800 watt så jeg kan også bruge det til eks min kap geringssav, og andet elektrisk værktøj hvor jeg ikke har adgang til strøm. Det kan også ​trække ​pillefyret under strømafbrydelse. 

Ja, jeg må låne en strømmåler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis