Afløb bud?

Hej
Har Et afløb længere nede der er stoppet. Men der sådan støbejerns-skå-rist som ikke kan fjernes, så det er ikke rigtig muligt at køre en split i fx..

Nogen med et bud på hvad jeg kan forsøge andet end kogende vand.. cowboy tricks tages imod med kyshånd

Ved heller ikke lige hvad status er på afløbsrens.. om det bare er fuld no-go

Problemet er lidt at det eneste alternativ til noget flydende stort set er at gulvet skal op omkring afløb så man kan komme ned forbi rist
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet med kogende vand? Hvor  mange grydefulde hældte du i? Jeg vil mene at du skal bruge mindst 5 og hvis det længere nede, skal du bruge flere.

Du må godt bruge afløbsrens, hvis det ikke er helt stoppet og du skyller efter med masser af varmt vand. Afløbsrens virker bedst mod fedt.
Jeg var nødt til at køre i dag, da jeg skulle hente min søn. Men en af de næste dage når jeg kommer tilbage, må jeg forsøge. Nåede at se at der var gennemgang, men det gik meget, meget langsomt. Må prøve med rigeligt vand først. Da det er et badeværelse, føler jeg mig ret overbevidst om at det ikke har noget med fedt at gøre... :/ 
Er det et lige afløb ned fra risten?
Eller går det først i en vandlås?
Hvor stor er den største åbning i risten?
Er risten synlig?
Kan man ikke bore et hul i risten stort nok til at føre en vandslange e.l. ned? Kan siden proppes til.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Et billede kunne være interessant.
Jeg kan simpelthen ikke forestille mig hvordan det ser ud, med et afløb, længere nede? med rist på?
Det lyder sgu som om det også er monteret med et cowboy trick :-)

Men ellers er svupperen måske en mulighed.
Eller du må bore hul som johnlarsen foreslår.
Eller du må arbejde på at spule ude fra hvis det er muligt.

Bare kald mig BBB 
Tak for svarene. 

Ja, det er nemmere med billede, vedlagt. Det er et gulvafløb på badeværelse, rækkehus 1.sal. 

Det er lidt noget møg, for det er et rigtig gammelt afløb tror jeg. Nu ligger der lidt skrammel i hullet, som jeg løbende får renset ud, så det ikke forsvinder ned i - men det er bare ikke meget gennemgang der pt. er. Kogende vand forsøger jeg med i dag, men det går langsomt.

planen er ikke lige umiddelbart at total renovere, så svært at "komme" ned på den anden side af risten. Hullerne er tilmed for små til man rigtig kan få noget igennem. 

Overvejer pt. at forsøge noget green green gobbler.. det kan jo være hår, gamle sæberester osv. Men ved ikke om det også kunne være andet som er på spil... Er også bare for at gøre tingene værre. 

Jeg ved i bund og grund ikke om der er en måde at få "risten" op af hullet på. 

Annonce
Prøv at gøre det ordentlig rent omkring risten, så vil du kunne se om den er skruet fast. Hvis ikke, skal den nok bare brækkes fri med en skruetrækker i et af hullerne.

Normalt kan man så trække vandlåsen op. Hvis det er mange år siden, at den har være oppe og blive renset, er helt sikkert der du starter. Et lille "lækkert" job.
Fjerne alt over risten.
Fjerne risten.
Spule med varmt vand i hullet.
Bruge mekaniske rensere hvis der er plads. Spiral e.l.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Enten sider vandlåsen lige under risten, eller det løber over til en anden rist, der har vandlås.
En hurtig update her - tak for alle de gode råd. 

Det lykkedes, fandt endelig tiden. Det var rigtig nok en rist med to skruer i, men det hele var groet til i en sådan grad, at den måtte af med vold. I små skarpe stykker bid for bid... men det lykkedes og så var der naturligvis en del lækkert, som skulle renses ud. Det var vitterlig årtier siden, tror jeg, så der er ikke noget at sige til at det var stoppet sådan til. 

Og så har jeg lagt sådan en løs en af plastik hen over. så må det være fint med det. 

fortsat god dag derude, tråden lukket fra min side. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis