Rotte under køkkensokkel - er det normal proceduren ??

Hej, vi har haft tiltagende lugtgener under køkkenvasken under sokkel på indbygningsskabene i køkkenet.,
1, Først tænkte det var afløb og fik VVSer til at skifte vandlås.
2. Da det fortsatte fik vi kommunal rottefænger ud, han mente ikke det var rotter med lugten men satte et par fælder op der ikke fangede noget.
3. Fik via forsikring en VVSer ud , han kiggede kort i TV kamera og fandt ikke noget brud eller skadedyr og sendte en faktura....

Efter jul begyndte det at pusle og nu fik vi skadedyrsservice ud der skar hul i køkken sokkel og fandt rottelorte og satte klapfælder ind.
Nu er der gået +2 uger, fælderne fanger ingenting ,puslelyd fortsætter, lugten af rotte urin stiger og forsikring vil ikke sende VVSer ud før rotte er død, på trods af at rotten kun kan komme fra rør eller kloak.

Vi er ved at være lidt desperate, er der nogle der har nogle fif til hvordan vi kan komme videre? - det giver jo ingen mening at man ikke kan køre parallelle processer med fejlfinding og rottebekæmpelse-

Mange hilsener D
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tv inspektion på alt kloak
En rotte kan vel også komme igennem soklen eller andre steder fra?
larsen56 skrev den 03-03-2025 12:01:02

Enig!

/BOFH  

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

larsen56 skrev den 03-03-2025 12:01:02

Helt enig, men forsikringsselskabet nægter at sætte dette på før rotten er fanget, jeg forstår ikke hvorfor.

Har også snakket om en røgprøve, men fordi huset er fra midt 1950erne er der ikke samlebrønd og så mener  rottefængeren at det ikke kan lade sig gøre fra brønd ved vej....
Det lyder helt åndsvagt. Grav ned til stikledning og få foretaget den tv inspektion. Men du kommer nok til at hænge på regningen hvis det ikke er årsagen men 75 år gammel kloak er altid klar til renovering.
En rotte kan komme gennem et hul på størrelse med en tokrone, så man skal være grundig med at kikke efter evt. huller..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis