Hej LDS
Jeg har længe bøvlet med støj fra mit ventilationsanlæg i et par værelser, og i dag pillede jeg afkastrøret af taghætten, for at se om den var stoppet til.
Det var den ikke, men jeg rensede den for støv og pillede en 160-145 mm reduktion af, som sad under den (jeg har 160mm rør fra anlægget). Se billede.
Kan det passe, at alene dette gør, at anlægget larmer mindre? Eller er det ønsketænkning?
Jeg fik i forbindelse med rensning skubbet lidt til taghætten, så den nu sidder lidt skævt på tagstenene. Kan jeg rette det indefra, eller er det bedre at få fat i en lang stige? Se billede.