RJ45 i gamle dåser - er der plads?

Jeg vil gerne etablere RJ45-stik tre steder: I en gammel 1M telefondåse 32mm dyb, i en ukendt dåse i væggen 38mm dyb og i en gammel men almindelig 1,5M dåse 32mm dyb. De tor første er formentlig fra 1973 og den grønne fra 1978. Jeg håber, der er plads til et skråudtag med Actassi-connector i den grønne dåse (ved nogen det?), men findes der løsningsmuligheder til de andre to steder? Jeg tænker ikke, at der er dybt nok til et almindeligt dataudtag.

Hvis nogen kan forklare, hvorfor det er at foretrække med stift kabel frem for blødt kabel, vil jeg også gerne høre det - hvordan kan det drille? Stift kabel gør nemlig ikke pladsudfordringen nemmere. På forhånd tak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det nederste billede viser en dåse til en stikkontakt. Den kan bruges til at lave et RJ45 udtag til netværk.
Det øverste billede viser en 1M dåse, som jeg tvivler på du kan finde et RJ 45udtag til.
Det midterste billede viser en gammel NES dåse til lampeudtag. For at bruge det til netværk skal du være kreativ.

fase
Ja, det var lidt det, jeg forventede. Kan man udskifte en dåse til en anden type, eller hænger man på dem, man har?
Du kan skifte til en anden type dåse, men det kræver selvfølgelig, at du hugger den gamle dåse ud. Det giver så nogle efterfølgende reparationer af væggen. Brug dåser som den grønne 1,5M stikkontaktdåse.

fase
Takker - det må være planen. Det tør jeg godt gå i gang med, men har ikke prøvet det før. Hvad reparerer man væggen med bagefter?
Når du nu har fjernet de gamle dåser og lavet hul til de ny, så kan du mure dem fast med en blanding af sand og cement. Det kan købes i et byggemarked i små portioner. Du fylder bare hullet op, så det er glat med væggen. Hvad der videre skal ske (maling eller tapet) er op til dig.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også