Vandlåse

Når der er vandlås på kloakrøret i gulvet under gulvristen (bryggers og bad), og afløb fra håndvask (og vaskemaskine) udmunder over vandlåsen i gulvet, er der så nogen grund til at have vandlåse på disse?
Der skal jo ikke spærres for kloaklugt. Det gør vandlåsen i gulvet.
Under håndvasken går afløbet via en vandlås ind i væggen, hvorfra det føres ned til gulvafløbet. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, løber din håndvask ud over gulvafløbets vandlås er det ikke nødvendigt.

Selvbygger med stort S. 
men den kan være en fordel fordi den opsamler snavs, så kan du rense det ud der.
kaffemand skrev den 28-02-2025 10:26:18

men den kan være en fordel fordi den opsamler snavs, så kan du rense det ud der.

Det er væsentligt nemmere at rense vandlåsen i et gulvafløb, så det ville jeg bestemt ikke montere den for.

Selvbygger med stort S. 
Tak. Jeg kan heller ikke se formålet, bortset fra, at det kan være nemmere at justere monteringen af rørene under vasken, hvis der er en vandlås :)
Superdiy skrev den 28-02-2025 10:39:31

kaffemand skrev den 28-02-2025 10:26:18

Det er væsentligt nemmere at rense vandlåsen i et gulvafløb, så det ville jeg bestemt ikke montere den for.

Røret går ind i væggen og det er lidt surt hvis det stopper til der.

Det er yderst sjældent at lodret rør fra en håndvask stoppes. Hvis der noget, der bygger op på siderne, kan det også stoppe selvom der er sat en ekstra vandlås på. Med dobbelt vandlås kan man få unødvendige problemer, hvis afgangen tæt på vandspejlet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis