Jeg overvejer at investere i en ny inverter og batteri til mine solceller.
Jeg har 6 kw solceller nu som laver omkring 55 kw strøm på de gode sommerdage og alt mellem 1-35 kw pr dag om vinteren og jeg er en overproduktion på omkring 3500 kw årligt lige nu.
Jeg har fået tilbud på et sæt med 20 kw og et ned 30 kwi batteri som koster henholdsvis 65.000 og 85.000 kr.
Er der nogen som har erfaring med om det økonomisk kan svare sig at lave sådan en investering?
Vi bruger ca 14.000 kw om året pga jordvarme og elbil, men langt størstedelen af vores forbrug ligger i vintermånederne.
Den nye invetrer skulle kunne lade batterierne op fra el nettet når strømmen er billig så det kan bruges i de dyre aften timer.
Jeg lavede et lignende indlæg på en Facebook gruppe for solcelle ejere, og der er flere der siger at det ikke kan svare sig, og de har lavet udregninger hvor de kun spare ca 1400 kr årligt med sådan et anlæg, det kan jeg bare ikke få til at give mening i mit hoved
Jeg er i tvivl om hvilken gruppe jeg er i med solceller da jeg ikke kan se det nnogen teder, umiddelbart er det gruppe 6.
Jeg skal ikke ud og låne penge til anlægget .