Test af sikringsbox

Hej

Har en Berlingo.
Kan man teste sikringsboxen i motorrummet 

frankogcharlotte
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har en lampe der lyser ved ca 70 gr. Hvorefter bilen går i skåne mode.
Der har været konstateret en mus i sikringsboxen.
Mekanikeren kan ikke med sikkerhed sige det er boxen. Hvad kan an gøre før man investere små 3.000 i en. 
Er pt ikke muligt at finde en brugt

frankogcharlotte
Synes ikke det lyder som en sikringsfejl, eller i ledningsnettet, når fejlen opstår som du beskriver det.
Har du fået udlæst fejlkoder ?

Men ellers må man jo måle om der er spændingsfald på sikringerne, og ellers kikke det hele igennem rent visuelt, især stik kan være irede, og man skal have dem adskilt for at se det.

Skulle jeg måle, ville jeg sætte den ene af voltmetrets ledninger på batteri plus, og den anden ledning måle på begge sider af sikringerne, og ​se om der skulle være spændingsfald.

Vi prøver igen, i morgen --
Viste ikke fejl på tester.
Har fået skiftet modstand på blæseren.( Virkede i 14 dage)
Fik derefter skiftet et relæ på køleren uden bedring 
Han har haft sikringsboxen ude og forsøgt renset stadig fejl.
Så er jo lidt dyrt at købe ny boks, hvis fejlen ikke er sikringsbox

frankogcharlotte
Er du sikker på at mekanikeren sagde "sikringsboksen", det giver ikke rigtigt mening. Var det ikke en af de andre bokse, der er i motorrummet?
Annonce
Kan du ikke beskrive lidt nærmere, hvad det er for en lampe, der lyser?

fase
Det er sikringsboxen i motor rummet.
Det er en gul trekant ingen specifik lampe som olie eller motorlampe

frankogcharlotte
Fik en brugt box med samme bsm nummer. Den har sikkert været defekt, da den slet ikke startede 

frankogcharlotte
Kan godt få bilen op på 130. Men problemet er at den har svært ved at accelerere specielt op ad bakker

frankogcharlotte
Hvis bilen går i det du kalder skånemode, vil den miste kræfter, den kan også få et højere brændstofforbrug. Den vil typisk gå i skånemode, hvis der en føler, der ikke giver korrekt signal.

Når den går i skånemode, er det fordi elektronikken ved hvad fejlen er. Der skal tilsluttes en ODB fejlkodelæser til bilen, så man kan finde ud af hvor man skal søge fejlen. ​

Hvis min mekaniker sagde at vi skulle prøve at udskifte sikringsboksen, fordi den går i skånemode, ville jeg få en ny mekaniker.

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis